خبرهای داغ:
سرهنگ آقابیگی:

امروز در تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی ضعف داریم

همدان-مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان بابیان اینکه امروز در جامعه در تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی ضعف داریم،گفت: نسل امروز نیاز به آموزش و تربیت مربیان خوب دارند و اگر کم کاری کنیم آسیب می‌بینیم.
کد خبر: ۹۵۳۴۰۴۶
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
امروز در تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی ضعف داریم

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید رضا آقابیگی در جلسه افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه بسیج با اشاره به ارزش کار هنری و رسالت هنرمندان در جامعه اظهار کرد: هنر باید در خدمت ارزش‌ها باشد.

وی به اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ارزش هنر به نقش مؤثر هنرمندان در جامعه پراخت و بیان کرد: باهیچ زبانی غیراز زبان هنر نمی‌توان نقاط برجسته و پرافتخار مردان و زنان ایثارگر، مجاهد، عالمان دینی و علمی را بازگو کرد و تنها زبان هنر است که می‌تواند از زاوایای مختلف زندگی این بزرگان را روایت کند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان به ضرورت بهره‌مندی از زبان هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی افتخارات جامعه تاکید و اضافه کرد: به فرموده رهبری یکی از افتخارات و نقاط برجسته شهید مهدی زین‌الدّین است؛ این شهید، یک جوان نوخاسته، بیست‌وچندساله، در فرماندهی یک یگان رزمی مهارت خاص را از خود نشان می‌دهد؛ در میدان جنگ شجاعت مثال زدنی، تدبیر، سازندگی و فداکاری را و بعد در میدان اخلاق، میدان تدیّن، ملاحظات دینی و اسلامی و...  فوق‌العاده است و باید به زبان هنر برای مردم بازگو و منعکس شود چرا که نوشته های هنرمندانه می تواند هنر این بزرگان را بازگو کند.

وی در تشریح مشکلات موجود در عرصه هنر، با بیان اینکه ما کمبودی در زمینه روایت هنری حوادث داریم، عنوان کرد: به فرموده رهبری از حوادث مختلف همچون دوران سخت کرونا به خوبی روایتگری نشده و سختی‌های پرستارها ‌و دشواری‌هایی که این افراد با آن مواجه بودند بازگو نشده که ناشی از کم کاری‌های هنرمندان است؛ این موضوعات مایه‌های هنری دارد و می‌شود از اینها برنامه‌های هنری جذّاب و تاثیرگذار به وجود آورد که لازم است هنرمندان در این عرصه ورود کنند.

آقا بیگی با تاکید بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی شهدا ورزمندگان در بین نسل جدید، عنوان کرد: همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند سبک زندگی اسلامی در رفتار رزمندگان و شهدای ما یک چیز برجسته‌ای است که نمی‌شود از این صرف نظر کرد و نکته‌ الهام‌بخش در زندگی این شهیدان وجود دارد که با توجه به شرایط امروز جامعه باید به صورت هنرمندانه سبک زندگی آنها را به جامعه و نسل جدید نشان داد.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه برخی مسئولین ما از سبک زندگی اسلامی دور شده‌اند، گفت: با فیلم وفیلم سازی خوب و تهیه مستند و نشان دادن سبک زندگی شهدا و رزمندگان می‌توان کم کاری برخی مسئولین را جبران و وقایع را به خوبی نشان داد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه فیلم مستند، یکی از اقبال‌های هنری امروز جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: خوشبختانه مستندهای خوبی در کشور ساخته می‌شود و اساساً فیلم مستند، چیز با ارزش و جهت آن، جهت انقلابی، دینی و ارزشی است که باید این جهت را حفظ کرد.

وی با تاکید بر اینکه گرایش‌های هنری نباید به دلیل شهرت و موضوعات سیاسی باشد، اضافه کرد: به فرموده رهبری هنرمندان باید دقت کنند برخی گرایش‌ها آن صفا و صمیمت و هنر انقلابی را از آنها نگیرد؛ هنر انقلابی هنر است و درعین‌حال در آن دروغ، فریب، فساد و اغوا نیست؛ که باید این روحیه را حفظ و از آن مواظبت کرد که بسیار با ارزش است.

آقابیگی با بیان اینکه امروز در جامعه در تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی ضعف داریم، خاطرنشان کرد: نسل امروز نسلی هستند که نیاز به آموزش و تربیت مربیان خوب دارند و اگر رها شوند و کم کاری کنیم قطعا آسیب می‌بینیم.

وی با بیان اینکه در استان، هنرمندان خوب و متعهد بسیاری داریم که ظرفیت خوب و باارزشی است، یادآور شد: امسال سازمان بسیج هنرمندان استان همدان تمام تلاش و همت خود را در تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی به کار خواهد گرفت و در عرصه جذب و آموزش در عرصه‌های مختلف هنری به خصوص در فیلم سازی ورود خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار