سردار زاده کمند:

با ۲۷ دستگاه در کشور در امر مهارت آموزی و اشتغالزایی سربازان تفاهم نامه‌هایی امضا شده است

زنجان -فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: با ۲۷ دستگاه در کشور در امر مهارت آموزی و اشتغالزایی سربازان تفاهم نامه‌هایی امضا شده است و باید تلاش کنیم انگیزه لازم را برای جوانان از سنین قبل از ۱۵ سالگی فراهم آوریم تا در زمان ورود به خدمت سربازی دارای مهارت باشند.
کد خبر: ۹۵۳۳۹۴۸
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۱۵ هزار سرباز واجدین شرایط پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ جلسه مهارت آموزی سربازان با حضور سردار محمد جواد زاده کمند، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح و جمعی از کارکنان نیرو‌های مسلح استان در سالن ولایت سپاه انصارالمهدی «عج» برگزار شد.


در این جلسه زاده کمند اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری «مدظله العالی» که فرمودند، مهارت آموزی کارکنان کار خوب و اساسی است و اگر حرکت و حضور سرباز را هدفمند کنید و به جز تیراندازی و کار‌های نظامی، مهارت‌های دیگری نیز یاد بگیرند کار بزرگی انجام گرفته است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که رهبری فرمودند، مهمترین ظرفیت امید بخشی کشور؛ نیروی انسانی متعهد، کارآمد با زیربنای اصل و ایمان است گفت: طبق این تدابیر به دنبال تحقق مهارت آموزی سربازان، ساز و کار‌های آن انجام شد.


فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ما در نیرو‌های مسلح به تاسی از رهبری معتقد هستیم نسل جوان، ارزشمندترین سرمایه ایران اسلامی است و همچنین خدمت وظیفه عمومی وظیفه ذی قیمتی برای رشد تعالی سربازان و توانمندسازی جوانان و همچنین موقعیتی برای نقش آفرینی در یکی از مهمترین عرصه‌های خدمتی در کشور است.

وی ابراز داشت: ما در نیرو‌های مسلح مسئولیت داریم که این دوران را به دوران کادرسازی برای نظام و ایران اسلامی تبدیل کنیم و در همین راستا با توجه به ویژگی‌های کار قرارگاه راه اندازی شد.
سردارزاده کمند ادامه داد: هدف ما این است که مهارت آموزی را به جریان تبدیل کرده و در این راستا استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی و هم افزایی با آن‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از ۳۹ کارکرد قرارگاه امر آموزش مهارت‌های عمومی و تخصصی مبنی بر اشتغال زایی جوانان است گفت: سال ۹۶ قرارگاه تشکیل شد و ۹ سند بالادستی تهیه شد که در آن اهداف طرح بیان و برنامه‌ها سال مبتنی بر آن تدوین شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح به اصول پنجگانه اشاره کرد و گفت: اصل تناسب مهارت و ماموریت، آموزش مهارت، تسهیل گری و اشتغال جوانان مد نظر ما است.

وی تصریح کرد: وظیفه نیرو‌های مسلح در زمان صلح این است که برای سازندگی کشور کمک کنند و بر همین اساس این ظرفیت را پای کار آوردیم تا به دستگاه‌ها برای یادگیری مهارت و در آینده اشتغال زایی کمک کنیم.

سردار زاده کمند بیان کرد: هدف ما این است که در نظام آموزشی جای پای مهارت آموزش را مشخص کنیم و مهارت‌های عمومی و تخصصی را آموزش دهیم و در این مسیر دقت سرعت، دقت، توانمندسازی تسهیلگری، متناسب سازی مهارت شغلی با نیاز‌های جامعه مورد توجه ما است.

وی بیان کرد: با ۲۷ دستگاه در کشور در امر مهارت آموزی و اشتغالزایی تفاهم نامه‌هایی امضا شده است و باید تلاش کنیم انگیزه لازم را برای جوانان از سنین قبل از ۱۵ سالگی فراهم آوریم تا در زمان ورود به خدمت سربازی دارای مهارت باشند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح به بسته‌های مهارت عمومی اشاره کرد و گفت: در پنج بسته مهارت زندگی، سواد مالی- حقوقی، سواد رسانه، کارآفرینی، امداد و نجات تعریف شده است.

وی گفت: در سال گذشته، ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات سربازی اختصاص پیدا کرد و با ریل گذاری خوب انجام شده و همچنین تمدید زمان باز پرداخت موجب شد بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات به ۱۵ هزار واجدین شرایط پرداخت گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار