خاندان امام حسین(ع) برای تثبیت، احیا و دفاع از ارزش‌های دین باید در صحنه حضور پیدا می‌کردند

ایت الله مدرسی در پنجمین یادواره شهدا، امامزادگان عشق گفت اینکه امام حسین (ع) تمام خاندان خود را به کربلا بردند دلیل داشته است این خاندان برای تثبیت، احیا و دفاع از ارزش‌های دین باید در صحنه حضور پیدا می‌کردند.
کد خبر: ۹۵۳۲۹۶۰
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، پنجمین یادواره امام زادگان عشق به همت جوانان و نوجوانان بسیجی پایگاه‌های مقاومت بسیج شهید حججی از حوزه والعادیات و نرجس خاتون از حوزه بنت الهدی و همچنین اهالی شهرک اندیشه غدیر برگزار گردید.

 آیت‌الله مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی در پنجمین یادواره شهدا، امامزادگان عشق گفت اینکه امام حسین (ع) تمام خاندان خود را به کربلا بردند دلیل داشته است؛ این خاندان برای تثبیت، احیا و دفاع از ارزش‌های دین باید در صحنه حضور پیدا می‌کردند.

وی ادامه داد این‌گونه نیست که تنها جریان قماربازی، سگ‌بازی، شراب‌خواری و رذیلت‌های یزید دین را به خطر انداخته باشد؛ یزید متهم ردیف پنجم واقعه کربلا است؛ متهمان ردیف اول، دوم، سوم و چهارم دیگرانند که به صورت رمز در زیارت عاشورا آمده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود واقعه تاریخی عاشورا به ۲ نیمه تقسیم می‌شود؛ در نیمه اول واقعه کربلا مردان و در نیمه دوم بانوان و نوجوانان نقش‌آفرینی کردند. در نیمه اول تمام هم و غم درگیری با جنگ‌افزار و سلاح است؛ اما در نیمه دوم اهل بیت با جهاد تبیین در صحنه حضور پیدا می‌کنند. اگر جهاد تبیین حضرت زینب و سجاد نبود، ثمره نیمه اول به بار نمی‌نشست.

گفتنی است مداحی، دکلمه خوانی و روایتگری از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این یادواره بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار