خبرهای داغ:

تبدیل مناطق آزاد کشور به اهرم پیشرفت اقتصادی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: مناطق آزاد کشور به اهرم پیشرفت اقتصادی تبدیل شده اند و باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد.
کد خبر: ۹۵۳۲۳۵۹
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت‌الله عبدالملکی به رونمایی از ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید در مناطق آزاد کشور معرفی خواهد شد.

 

وی جهش در سرمایه‌گذاری، سهولت در کسب و کار، تولید بسته‌های سرمایه گذاری بر پایه مطالعه و ظرفیت اولیه، تامین زیرساخت و صدور مجوز بی نام برای آن‌ها را از اقدام‌های عملی برای رونق تولید و اشتغال در مناطق آزاد کشور برشمرد و افزود: رکورد جدیدی در صادرات کالا از مناطق آزاد به خارج از کشور ثبت شده است.

 

عبدالملکی با بیان اینکه مناطق آزاد کشور با تزار مثبت صادرات به مکانی برای ارز آوری و هم اکنون چرخه سرمایه گذاری در این مناطق فعال شده است، ادامه داد: این مناطق به اهرم پیشرفت کشور تبدیل شده اند و این عملکرد مثبت باعث همکاری و هماهنگی بیشتر میان مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌های مختلف با دبیرخانه مناطق آزاد کشور شده است.

 

اداره کل ارشاد منطقه آزاد اروند منحل نمی‌شود

 

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درخصوص انحلال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: بر اساس ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مدیران سازمان‌های منطقه آزاد به نمایندگی از طرف دولت، بالاترین مقام منطقه محسوب می‌شود و همه وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی مستقر دراین مناطق به استثنای نهاد‌های دفاعی و امنیتی به عهده آنان است.

 

وی می‌گوید: با استناد به این قانون و با هماهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد رفع مشکل ایجاد شده و برطرف شدن دغدغه هنرمندان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر هستیم و امیدوارم به زودی این مشکل برطرف شود.

 

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل؛ شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو)، در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار