حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی امام جمعه موقت کوهسار:

توفیقات خیره‌کننده‌ نظام جمهوری اسلامی به برکت بهره‌مندی از کتاب خدا و عترت است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌ یوسفی امام جمعه موقت کوهسار در خطبه های نماز جمعه گفت: بهترین راه کسب تقوای الهی، بهره‌مندی از الگوی ارزشمند پیامبر اکرم(ص) یعنی کتاب خدا و عترت است و توفیقات روز‌افزون جمهوری اسلامی به دلیل بهره‌مندی از هر دو است.
کد خبر: ۹۵۳۱۲۶۰
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌ یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز و امام جمعه موقت کوهسار در خطبه‌های نماز جمعه کوهسار گفت: بهترین راه کسب تقوای الهی، بهره‌مندی از الگوی ارزشمند نبی مکرم اسلام بر اساس حدیث شریف ثقلین، کتاب خدا و عترت است.

وی افزود: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در حدیث شریفی که امام راحل در ابتدای وصیت‌نامه سیاسی الهی خود نیز به آن اشاره کرده‌اند، می‌فرمایند: من از میان شما می‌روم و دو امانت گران‌بهاء در بین شما به جا می‌گذارم، کتاب خدا و اهل‌بیت(ع)، متاسفانه بعضی‌ها در همان روزهای پایان عمر پیامبر اسلام، بنای جدایی این دو را گذاشتند در حالی‌که پیامبر اسلام در همین حدیث شریف فرمودند: لن‌یفترقا، این‌ دو از هم جدا نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به اینکه قرآن و اهل‌بیت را نباید از هم جدا کنیم، اظهار داشت: وقتی پیامبر در روزهای پایانی عمر شریف‌شان گفتند قلم و کاغذ بیاورید مطالبی را بگویم تا بنویسید متاسفانه بعضی‌ها گفتند هذیان می‌گوید و نیاز به نوشتن نیست، کتاب خدا ما را کفایت می‌کند و از همان‌جا بنای جدایی این دو قرار داده شد.

امام جمعه موقت کوهسار تصریح کرد: امام راحل در ابتدای وصیت‌نامه خود گفته‌اند: هر ظلمی که به اهل‌بیت شد به قرآن هم شد، هر اجحافی که در حق قرآن کریم شد در حق اهل‌بیت هم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی در ادامه گفت: در طی سال‌ها، شاهد بودیم تفکیک کردن قرآن و اهل‌بیت از یکدیگر چه ضربه‌ای به اسلام زده است، از همان ابتدای تاریخ اسلام، با کنار گذاشتن امامت و رفتن به سوی خلافت چه ظلم بزرگی به اسلام شد و متاسفانه در مقطعی حتی قرآن هم عملا کنار گذاشته شد، یعنی اگر به یکی متوسل شدیم این‌طور نیست که یکی را گرفته و دیگری را رها کرده‌ایم، در اصل هر دو رها می‌شوند، به عنوان مثال در زمان حال، جریان تکفیری‌ها مانند داعش گفتند کتاب خدا ما را کافی است و به اهل‌بیت نیازی نداریم و به همین بهانه به انحراف رفتند و هر گونه جنایتی را مرتکب شدند و حتی محروم از خود قرآن کریم هم شدند و قطعا محرومیت از یکی از این دو، محرومیت از دیگری را نیز در بر دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز به نقل از شهید همدانی گفت: کلاسهای قرآنی در سوریه که در مساجد آن برگزار می‌شد تهدید جدی برای سوریه بود چون مسیر انحرافی را طی می‌کرد.

وی افزود: در مقابل، جریان دیگری به نام شیعه لندنی هم هست که فقط به اهل‌بیت چسبیدند، کاری با کتاب آسمانی ندارند و شبکه های متعدد ماهواره‌ای ایجاد کردند که اگر این جریان هم فرصتی پیدا کنند جنایات کمتری از داعش مرتکب نخواهند شد، زیرا این جریان هم انحرافی است و روی دیگر سکه است.

امام جمعه موقت کوهسار افزود؛ شیعه لندنی کتاب خدا را کمرنگ کرد و سنی آمریکایی اهل‌بیت را کنار گذاشت و می‌بینیم خروجی هر دوی این‌ها به نفع استکبار جهانی است و هیچ نفعی برای اسلام ندارد و لذا خوشا به‌حال کسانی که هردوی این‌ها یعنی هم کتاب و هم عترت را باهم دارند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات جمهوری اسلامی، به نمایش گذاشتن ترکیبی از قرآن و عترت بود، اظهار داشت: امروز ما شاهدیم علیرغم مشکلاتی که در اثر خیانت برخی از خائنین در داخل کشور داریم انقلاب اسلامی با ترکیب این دو توانسته در دنیا بدرخشد و با الهام از این انقلاب معادلات دنیا تغییر کرده و ملتهای مسلمان که از قرآن کریم و وعده‌های قرآن ناامید شده بودند با این انقلاب ، امید به آنان بازگشته است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ نماز جمعه کوهسار گفت: همه شما شنیدید در زمانی رژیم غاصب صهیونیستی همهء عرب‌ها را در چند روز شکست داد، مردم مسلمان از خودشان می‌پرسیدند که چه شد وعده‌های امداد و نصرت الهی، در تاریخ اسلام از این حوادث که خدا به مدد مومنین رسید دیده‌ایم ولی حالا اتفاقی نمی‌افتد، در تاریخ اسلام، در نیمه‌های راه تبلیغ، وقتی که خطاب رسید به پیامبر اسلام که ای پیامبر با این یهودی‌ها بجنگ دو طرف جبهه شرایط عجیبی دارد، یک طرف یهودی‌های تا بن دندان مسلح، دارای همهء امکانات و ظرفیت‌ها، دژها و قلعه‌هایی مثل خیبر، یک طرف هم تازه مسلمانانی در اطراف پیامبر با دست خالی و شکم‌های گرسنه، زیر سایه‌بانی از درخت خرما، خطاب رسید با یهودی‌ها بجنگ، وحی رسید به این امت بگو نگران نباشید، امداد و نصرت الهی همراه شماست، بعضی‌ها قانع شدند و بعضی نه، مجددا فرمود بفرمایید که بخشی از امداد و نصرت الهی عبارت است از ترس و رعب و وحشتی که خدا از شما به دل دشمن‌تان می‌اندازد، آن‌وقت نیروهای با ایمان پیامبر اسلام وقتی با دست خالی به سوی دشمن حرکت کردند، یهودی‌ها روحیه خود را از دست دادند و شکست خوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی ادامه داد: امروز مصداق این امداد و نصرت الهی، پاسدار جوانی است که در عرشه این ناو تکیه زده و به ناو آمریکایی نگاه میکند و آنها روحیه خود را از دست دادند و شرایط منطقه عوض شد، نیروهای آمریکایی اسیر شده در خلیج فارس، سلاح و مهماتِ کشتن بیش از هزار نفر به همراه داشتند اما تسلیم شدند، این همان مصداق امداد و نصرت الهی است.

وی افزود: قبل از این انقلاب، مردم می‌دیدند که چرا خبری از این امداد و نصرت الهی نیست، غافل از اینکه حلقه مفقوده این امداد و نصرت، امامت است، در زمان غیبت امام عصر(عج) که دسترسی برای همگان مقدور نیست مرتبه پایین‌تر از امام، ولی فقیه است که اگر مردم تبعیت کردند امداد و نصرت الهی هم می‌رسد و امروز مردم می‌بینند با همین امداد و نصرت الهی به برکت ولایت و قرآن کریم شامل مردم شده‌ است.

امام جمعه موقت کوهسار گفت: امروز اسرائیل به زندان بزرگ تبدیل شده است و دیوارهای بتنی به ارتفاع ۲۰ متر و برخی جاها به عمق ۴۰ متر، از ترس جبهه مقاومت به دور خود کشیده‌اند، کجای دنیا چنین زندانی سراغ دارید؟ این همان امداد و نصرت الهی است که آنها دچار ترس و وحشت شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی اظهار داشت: توفیقات خیره‌کننده‌ای که امروز نظام جمهوری اسلامی دارد به برکت ترکیب قرآن و عترت است و امروز فعالان قرآنی در کشور ما بیش از هر زمان دیگری هستند که در اینجا وظیفه دارم از همه شما مردم این شهرستان و امام جمعه فعال قرآنی تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: در اقصی نقاط کشور نیز، فعالیت‌های قرآنی رو به گسترش است و با وجود همه سمپاشی‌های دشمنان، ولایت‌مداری دینی ما موج می‌زند و به فضل الهی، در آینده‌ای نزدیک، سپاه پاسداران بازوی توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت، چیزی روی میز خواهد گذاشت فراتر از هسته‌ای و موشکی و پهباد، این تواناییها به برکت همراهی قرآن و عترت است که در جامعه اتفاق افتاده‌ است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز و امام جمعه موقت کوهسار گفت: قرآن کریم نکات بسیار زیادی دارد که به دلایلی ما توان استفاده و بهره‌مندی از آن را نداریم، در حدیث معروف از معصوم نقل است که اگر کسی بیمار شد سوره حمد شفاء برای آن بخوانید و اگر بر مرده خواندید زنده شد تعجب نکنید، چرا این اتفاق الان نمی‌افتد؟ به خاطر اینکه به همان میزان که با امام زمان‌مان فاصله داشته باشیم از این برکات هم فاصله می‌گیریم و هر چه به امام زمان‌مان نزدیکتر شویم می‌توانیم از برکات وجود ایشان و بهره‌مندی از قرآن استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار