خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

شهدای سایت رادار سوباشی راه شهادت را انتخاب کردند/ شهادت یک انتخاب عاقلانه و عاشقانه است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مرادنگی و ایستادگی شهدای سایت رادار سوباشی امروز قابل فریاد زدن است، که به تاسی از اباعبدالله‌(ع) راه شهادت را انتخاب کردند.
کد خبر: ۹۵۳۰۹۵۸
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در سی و پنجمین یادواره شهدای سایت رادار سوباشی که در راستای دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند از مرگ به عنوان حقیقتی انکار ناپذیر فرار کند، اظهار کرد: شهادت یک انتخاب عاقلانه و عاشقانه است.

وی به ایثارگری‌ها و حماسه آفرینی‌های شهدای سایت رادار سوباشی اشاره و بیان کرد: شهدای سایت سوباشی در حالی که می‌توانستند در آن شرایط سخت و دشوار صحنه را ترک کنند و از نظر قانونی هیچ منعی برایشان نبود اما تصمیم بزرگی گرفتند تا از جان ملت خود حمایت و از کشور دفاع کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه اگر انسان در بزنگاه‌های تاریخی انتخاب درستی نداشته باشد گرفتار خواهد شد، به واقعه عاشورای حسینی اشاره و تصریح کرد: در سال 61 هجری قمری بسیاری از افراد می‌توانستند با انتخابی بزرگ و تاریخی در کنار سید الشهداء(ع) باشند، راه برای همه باز بود اما از شهادت ترسیدند و امام بزرگوار را همراهی نکردند و نتوانستد در برابر یزید و جریان انسان‌کش و ستمگر که در صدد بود تا همه را زیر سطله خود قرار دهد، بایستند.

وی اضافه کرد: سعات افراد در ایستادگی در برابر یزید بود اما بسیاری از افراد نتوانستند انتخاب عاشقانه و عاقلانه داشته و به شهادت تعظیم کنند.

شعبانی موثقی شهادت را رمز ماندگاری انسان‌ها دانست و یادآور شد: سال‌های بعد از واقعه عاشورا و در حوادثی همچون جریان توابین و قیام مختار، هزاران نفر کشته شدند که امروز هیچ نام و نشانی از آنها وجود ندارد اما در واقعه عاشورا ۷۲ نفر کنار امام حسین (ع) عاشقانه به شهادت رسیدند و نه تنها نام و یادشان همواره بر تارک شیعه می‌درخشد بلکه تمام شهدای تاریخ به آنها غبطه می‌خورند.

وی  با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا خاطر نشان کرد: مرادنگی و ایستادگی شهدای سایت رادار سوباشی امروز قابل فریاد زدن است، که به تاسی از اباعبدالله‌(ع) راه شهادت را انتخاب کردند، ضمن اینکه تمام شهدای ما ایثارگری و از خودگذشتی بسزایی داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار