مقابله طرح ملی «نفس» با جنگ ترکیبی دشمن / همکاری روسای مراکز پزشکی و بهداشتی با طرح مردمی نفس

ساری-جلسه هماهنگی وتشریح طرح ملی نفس در نظام پزشکی آمل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۷۳۶
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

مقابله طرح ملی «نفس» با جنگ ترکیبی دشمن / همکاری روسای مراکز پزشکی و بهداشتی با طرح مردمی نفس

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،جلسه هماهنگی وتشریح طرح ملی نفس(نجات فرزندان سقط) باحضور مدیر و کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان، رییس نظام پزشکی آمل ،مدیر مرکز نفس استان مازندران ،بسیج جامعه پزشکی آمل، رییس انجمن زنان وزایمان و نماینده گروه مامایی در نظام پزشکی آمل برگزار شد.

 دکتر امیر بهاری رئیس نظام پزشکی آمل در این جلسه  با استقبال از این طرح و با اعلام همکاری نظام پزشکی آمل گفت:با تشکیل کارگروه ویژه و برگزاری جلسات فصلی با حضور متخصصان زنان وزایمان و گروه مامایی دراثربخشی طرح می توان گام های موثر برداشته شود.

عباس اقوامی رییس مرکز نفس مازندران ومدیر بسیج جامعه پزشکی وسلامت آمل هم در این جلسه هدف از اجرای طرح را مقابله با جنگ ترکیبی دشمن عنوان داشته که به دنبال از بین بردن خانواده و پیری جمعیت کشور است و نقش گروه جهادی نفس را درامتداد طرح موفق سردارشهید سلیمانی برشمرد و آن را ستودنی دانست و از تشکیل قرارگاه شهرستانی نفس باحضور مسئولان ارشد درآینده خبرداد .

اقوامی از همکاری نظام پزشکی وگروه مامایی در جلوگیری از بحران پیری جمعیت قدردانی و تاکید کرد:باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و جلوگیری از سقط ارادی برای نجات جنین، جامعه هدف به مرکز نفس معرفی واستفاده از امتیازاتی که برای منصرفین از سقط در این مراکز وجود دارد، مطلع شوند و بهره مند شوند.

دکترپژمان خسروی مدیرشبکه بهداشت ودرمان آمل هم در ادامه به نقش محوری ماماها در اجرای طرح نفس اشاره کرد و افزود: در مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت و سطوح مختلفی که تعریف شده نقش محوری ماما در آموزش ، مشاوره و ترغیب مادران برای بارداری و حفظ سلامت باروری و سلامت مادر و نوزاد بارزتر است ازاین رو شبکه بهداشت ودرمان درخط مقدم همکاری عملیاتی درطرح نفس قراردارد.

دکتر منوچهرمجد رییس انجمن جراحان زنان و زایمان آمل نیز ضمن حمایت از طرح ملی نفس همراهی جامعه متخصصین زنان وزایمان و کارشناسان مامایی را در تأمین حفظ سلامتی مادران و فرزندان آن‌ها مهم برشمرد و برای اجرای موفق طرح نیز حمایت خویش را اعلام نمود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها