خبرهای داغ:
باحضور روسای سازمان بسیج و کمیته امداد امام خمینی(ره)؛

تفاهم‌نامه جامع همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج مستضعفین امضا شد

تفاهم‌نامه جامع همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج مستضعفین با حضور مسئولان این دو نهاد امضا شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۶۲۱
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

تفاهم‌نامه جامع همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج مستضعفین امضا شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عصر امروز تفاهم نامه جامع همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج مستضعفین با حضور روسای این دو نهاد و تعدادی دیگر از مسئولان مربوطه و با حضور اصحاب رسانه در محل سازمان بسیج در تهران امضا شد.

 

بختیاری رییس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به تفاهم نامه قبلی که فقط دو محور اشتغال زایی و تسهیلات قرض الحسنه را شامل می شد گفت تفاهم نامه امروز ، جامع تر تدوین شده است و شامل این محورها می باشد:

توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زایی

نهضت کمک های مومنانه و معیشتی، مشارکت‌های مردمی

بهداشت و درمان

مسکن مددجویی

و محرومیت زدایی مردم پایه و دانش بنیان.

 

وی همچنین افزود: سال قبل و در قالب تفاهم نامه ای برای ساخت ۴۰هزار واحد مسکن مددجویی ،با سرانه ۵۵متر، برای هر متر مکعب ۴میلیون تومان و برای هر واحد مسکونی ۶۰میلیون تومان پرداخت می کردیم که امسال این مبالغ به ترتیب به ۶میلیون تومان و ۱۰۰میلیون تومان افزایش داده شد.همچنین برای هر واحد مسکونی ۱۰تن سیمان تخصیص می دهیم.

بختیاری همچنین گفت: زبانم قاصر است از گفتن خدمات گسترده ای که برای محرومیت زدایی انجام شده است؛ استمرار خدمات رسانی به محرومین مورد انتظار رهبری است و با همکاری نهادهای خدمات رسان بسیج و کمیته امداد، در اینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه محرومیت زدایی خواهیم بود. 

 

رییس کمیته امداد ادامه داد: در تفاهم نامه ۳ سال پیش با بسیج برای جذب یک میلیون حامی در قالب طرح اکرام اقدام شد که خوشبختانه از اول محرم تا ۱۱محرم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این طرح رشد ۷۵درصدی داشته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین هم در این مراسم گفت کمیته امداد جزو اولی‌ترین نهادهای خدمات رسان است و رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه ای به آن دارند.

 

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ، بسیج را فرزند انقلاب می دانند افزود: بعد از انجام واجبات، خدمات به مردم جزو اولی ترین و بهترین اعمال است.

 

وی همچنین با اشاره به آغاز طرح بسیج آبرسانی به روستاهای محروم کشور گفت: این طرح که از حدود ۱۴ماه قبل آغاز شد هم اکنون در کل روند طرح ۵۱درصد پیشرفت دارد و میزان آبرسانی آن به روستاهای نیز ۳۳درصد پیشرفت کاری دارد و در این طرح که ۳۵۰۰گروه جهادی شرکت داشته اند تاکنون ۶۵۰هزار نفر از مردم روستایی کشورمان از نعمت آب آشامیدنی پایدار ،سالم و بهداشتی برخوردار شده اند.

سردار سلیمانی همچنین افزود با وجود تنگناهای مالی ،این طرح روند خوبی دارد و ان‌شاالله مشکل تنش آبی همه روستاهای دارای تنش را در کشور برطرف می کنیم.

 

وی همچنین از رسانه ها بابت انعکاس این گونه خبرهای امید آفرین تشکر کرد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار