امام جمعه بخش مرکزی یزد:

عشق نهفته به اهل‌بیت در عزاداری‌های محرم عامل وحدت است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: لطف و محبت به سیدالشهدا به عنوان یکی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محبتشان بر همه لازم است و عامل وحدت بخش است.
کد خبر: ۹۵۲۹۴۴۵
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم با اشاره به اینکه در واقعه کربلا چندین محور وجود دارد که باعث وحدت مذاهب و اقوام مختلف شده است، اظهار کرد: اولین محور را بدون شک می‌توان امام حسین (ع) عنوان کرد که هم اهل سنت و هم شیعیان به ایشان اعتقاد داشته و دارند؛ امام حسین (ع) یکی از دو جوان برجسته جریان بهشت است که این «سید شباب اهل الجنه» هم در اسناد شیعیان و هم در اسناد اهل سنت وجود دارد.

وی تصریح کرد: عنوان مظلومیت دومین محور وحدت‌بخش واقعه عاشورا است، زیرا هرکس مظلومی را ببیند برای حمایت از او به سمت مبارزه با ظالم حرکت می‌کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه لطف و محبت به سیدالشهدا به عنوان یکی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که محبتشان بر همه لازم است، گفت: جریان عزاداری عاشورا بیانگر این است که ما نسبت به سیدالشهدا علاقه‌مند هستیم.

وی ادامه داد: اگر همین سه محور را به عنوان جریان وحدت‌بخش درنظر بگیریم کافی است برای اینکه متوجه شویم واقعه عاشورا عامل وحدت بین تمام فرق و مذاهب اسلامی است.

مدرسی با بیان اینکه در فرهنگ دین اسلام دو جریان حج و واقعه عاشورا قدم به قدم نماد خاص و معنای خاصی دارد، تصریح کرد: در جریان حج از پوشیدن لباس احرام تا قربانی کردن هرکدام نماد خاصی هستند و مطابق با همین موضوع در واقعه عاشورا نیز نماد‌های مختلفی را داریم.

وی افزود: یکی از نماد‌های جریان کربلا، نماد حضرت زینب کبری (س) به عنوان شاخص‌ترین زن حاظر در کربلا است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: این زن به عنوان قهرمان و زن صبور در واقعه عاشورا شناخته شده است؛ قهرمانی که صبور بود و به علت این صبر، اسوه مقاومت و صبر در حادثه عاشورا در میان مسلمانان از ایشان یاد می‌شود.

مدرسی با بیان اینکه حضرت زینب (س) به عنوان یکی از الگو‌های برتر زن مسلمان در دنیا شناخته شده است، افزود: نباید تنها سیدالشهدا (ع) را خاصه در فرهنگ تشیع بدانیم، این حضرت برای تمام جهان بشریت، تمام افراد جویای حق و حقیقت در ابعاد مختلف و گوناگون است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار