تصویرگری کتاب رضا وگربه زنگوله پا در کشور؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز، نخستین کتاب حوزه دفاع مقدس در کشور با هوش مصنوعی تصویرگری شد

سردار اسلامی از تصویرگری نخستین کتاب کودک در کشور در حوزه دفاع مقدس با عنوان رضا و گربه زنگوله پا با استفاده از هوش مصنوعی در استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۹۲۵۷
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز،سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فناوری‌های نوین در حوزه تولید محتوای دفاع مقدس، اظهار داشت: کتاب رضا و گربه زنگوله پا‌ نخستین کتاب کشور است که با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی تصویرگری شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز، نخستین کتاب حوزه دفاع مقدس در کشور با هوش مصنوعی تصویرگری شد


وی با بیان اینکه کتاب رضا و گربه زنگوله پا به بخش کوتاهی از زندگی شهید رضا پناهی می‌پردازد، افزود: شهید رضا پناهی برای فریب دشمن و هدر دادن مهمات آن‌ها به دم تعدادی گربه، قوطی‌های خالی کنسرو می‌بسته است و آن‌ها را به سمت دشمن رها می‌کرده و این کتاب این موضوع را سوژه خود قرار داده تا کودکان و نوجوانان را با سیره زندگی شهید پناهی به عنوان یکی از کم سن‌ترین شهدای کشور آشنا سازد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه کتاب کودک باید زندگی شهدا را با جذابیت و ساده سازی مفاهیم پیچیده در اختیار کودکان قرار دهد، عنوان کرد: کتاب رضا و گربه زنگوله پا با سادگی تمام کوشیده تا زندگی یکی از کوچک ترین شهدای کشور را با زبان کودکانه برای کودکان بازگو کند.
سردار اسلامی با اشاره به اینکه فاطمه علی پور آزاده آبتین و سامان پارسامنش نویسندگان این کتاب هستند، افزود: فاطمه علیپور طراح، صفحه آرا و مدیر هنری این پروژه جهت یک دست سازی و بومی سازی تصاویر ارائه شده توسط هوش مصنوعی بوده است.
وی با تاکید بر استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محتوای فرهنگی ارزشی، عنوان کرد: اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز درصدد است تا با بهره گیری از ظرفیت هوش مصنوعی دست کم تا پایان سال ده عنوان کتاب کودک در حوزه دفاع مقدس تولید کند.
این مسئول با اشاره به اینکه رضا پناهی یکی از شهدای دانش آموز استان البرز است که که در کتاب گربه زنگوله پا به معرفی شخصیت او برای کودکان اقدام شده است، خاطرنشان کرد: به زودی و پس از اخذ مجوز‌های لازم مراسم رونمایی از این کتاب در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار