مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان عنوان کرد:

لزوم شناسایی بنگاه های املاک فاقد مجوز در زنجان

زنجان _مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،بر لزوم شناسایی بنگاههای املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و گفت: متاسفانه تعداد زیادی از مشاورین املاک در زنجان فاقد پروانه کسب هستند و کد فعالیت ندارند و باید مشاورین املاک دارای مجوز و فاقد مجوز به خوبی پالایش شود.
کد خبر: ۹۵۲۸۶۱۲
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

لزوم شناسایی بنگاه های املاک فاقد مجوز در زنجان

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، اصغراسماعیلی در اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در محل اداره کل راه و شهرسازی زنجان، گفت: امیدوارم برگزاری این جلسه خروجی خوبی در استان داشته و اثر خوبی در بازار مسکن داشته باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به کنترل بازار مسکن بسیار تاکید دارند، اظهار کرد: در بخش مسکن دستگاه‌هایی که به نوعی مسئول هستند باید ورود جدی به کنترل بازار مسکن داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: تعزیرات حکومتی استان در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ماموریت ویژه‌ای دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه طی هفته گذشته گشتی از بازار مسکن استان انجام گرفته و باید نقاط ضعف و قوت در این کارگروه بررسی شود، تاکید کرد: مسکن در سبد کالایی خانوار‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خانواده‌ها هزینه‌های زیادی برای خرید آن می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وظایف تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مشخص است، افزود: مقابله با تخلفات و پیشگیری از تخلفات بنگاه‌های مشاور املاک باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، بر لزوم تشکیل گشت‌های مشترک تاکید کرد و گفت: وظایف هر دستگاه مشخص است و کار تیمی است و همه دستگاه‌ها دخیل هستند و باید به صورت جهادی وارد شوند تا به نتیجه خوبی در بازار مسکن برسیم.

اسماعیلی بر لزوم شناسایی بنگاه‌های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و افزود: متاسفانه تعداد زیادی از مشاورین املاک در زنجان فاقد پروانه کسب هستند و کد فعالیت ندارند و مشاورین املاک دارای مجوز و فاقد مجوز به خوبی پالایش شود.

وی بر لزوم تسریع در شناسایی خانه‌های خالی در زنجان تاکید کرد و با بیان اینکه توجه به این مهم از وظایف مهم کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، افزود: یکی از مواردی که در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات مهم است شناسایی خانه‌های خالی است و در این راستا در زمینه شناسایی خانه‌های خالی، برای هریک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار آمده و ورود جدی بکنند و دستگاه‌های خدمات رسان در این خصوص کمک حال بسیار خوبی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: شبکه بانکی گزارش هفتگی از تسهیلات پرداختی به دبیرخانه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ارائه دهد.

اسماعیلی بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی نسبت به پرداخت ودیعه مسکن به مستاجرین واجد شرایط طی فرآیندی آن‌ها را به بانک معرفی می‌کند و بانک‌ها تسهیلات لازم را پرداخت می‌کنند.

وی بر لزوم تشکیل جلسات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در لایه‌های کارشناسی تاکید کرد و گفت: در کارگروه جزئیات کار با جوانب کلی سنجیده و تعداد بازدید‌هایی که اتفاق می‌افتاد مشخص شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: باید تیم کاری در این کارگروه به صورت میدانی وارد عرصه شوند تا اهداف کارگروه را جلو ببریم.

اسماعیلی، با بیان اینکه تراکم جمعیتی در شهر زنجان بالا است، ادامه داد: باید به صورت ویژه در خصوص بازدید از واحد‌های معاملات ملکی وارد کار شد چرا که تراکم جمعیتی در برخی از شهرک‌های مسکونی شهر زنجان بالا بوده و قیمت‌ها توسط این افراد مشخص می‌شود.

وی افزود: نمایندگان گشت‌های بازرسی طی سه روز به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شوند و تخلفات در بازار مسکن به خوبی پالایش و مشخص شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار