خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه در مراسم عزاداری حسینی در حسینیه زبیده خاتون(س)؛

والدین روحیه حق پذیری را با رفتار خود به فرزندان بیاموزند

والدین روحیه حق پذیری را با رفتار خود به فرزندان بیاموزند
حجت الاسلام میراحمدی عنوان کرد: خانواده ها روحیه حق پذیری را با رفتار خود به فرزندانشان بیاموزند چرا که این از درس های امام حسین(ع) است که در تمام مراحل زندگی حق پذیر باشیم.
کد خبر: ۹۵۲۸۵۸۶
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

 

قزوین_به گزارش بسیج، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در جمع عزاداران حسینی در حسینیه زبیده خاتون(س) قزوین با اشاره به اهمیت و نقش قیام عاشورا در حق پذیری جامعه بیان کرد: مردم در مصاف با مقوله حق به سه گروه تقسیم می شوند. گروهی حق پذیرند. گروهی حق ستیزند و حق را تشخیص می دهند و می خواهند حق را خاموش کنند. گروه سوم گروهی هستند که در مقابل حق و حق جویی سکوت می کنند.

وی گفت: از این سه گروه فقط گروه حق پذیر در مقابل خداوند رو سفید هستند. لذا باید در اعمال و رفتار خود مراقب باشیم که در حوادث زندگی حق را می پذیریم یا حق ستیزیم و یا در مقابل حق سکوت می کنیم.

حجت الاسلام میراحمدی اظهار کرد: امروز در مسایل سیاسی باید بدانیم در کجای کار قرار داریم و در جبهه حق قرار گیریم.

وی با اشاره به عواملی که سبب می شود انسان در مقوله حق پذیری موفق نشود تصریح کرد: اولین عامل جهل و نادانی است. گاهی اوقات برخی حق را نمی شناسند لذا وظیفه دارند که به دنبال حق باشند و در خصوص حق تحقیق نماید. گاهی انسان برای وسایل دنیایی، دنیا را به هم می زند اما چرا ارزش کشف حقیقت در تمام مسایل فردی و اجتماعی کمتر از کالایی است که در بازار به دنبال آن هستیم نیست.

حجت الاسلام میراحمدی اضافه کرد: امروز نیز برخی در مقابل ولایت از سر جهل سخن می گویند چرا که چشم و مغز و ذهنشان به سایت های کذب و دروغ وابسته شد. 

وی افزود: برخی مغرض نیستند بلکه نادان هستند و حتی اگر به آنها اطلاعات صحیح داده شود به مسیر باز می گردند. 

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: عامل دوم لجاجت و تعصب است. گاهی فرد در خانواده و فرهنگی پرورش می یابد که روحیه عناد دارند و وقتی وارد عرصه های اجتماعی می شود با اینکه تشخیص می دهند که حق و حقیقت چیست اما با توجه به فکر مخالف که در ذهن او رسوخ کرده، ساز مخالف می زند.

میراحمدی بیان کرد: عامل سوم حسادت و کینه است و این حسادت موجب می شود که فرد حق را نپذیرد و حق ستیز شود. عامل چهارم تکبر و غرور است عاملی که شیطان به همین دلیل در مقابل حقیقت ناتوان شد. در جامعه مدیرانی وجود دارند که روحیه حاج قاسمی دارند اما گاهی برخی با توجه به اینکه مدیر و رییس هستند کبر و غرور مانع حق پذیری آنها می شوند. 

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: عامل بعدی رفاه طلبی و عامل دیگر کم‌صبری و بی حوصلگی است. این خصوصیت موجب زائل شدن حق می شود. همچنین اضطراب فکری و وسواس ذهنی، مبتلا شدن به مرا و‌ جدال از عوامل حق ستیزی هستند و این فضای جدال موجب می شود که فرد به شدت در مقابل حق مقابله نماید.

وی اضافه کرد: عامل آخر قساوت قلب و سنگدلی است که موجب می شود فرد، حق را ولو از زبان ولی جامعه و حجت حق نپذیرد. 

حجت الاسلام میراحمدی در پایان ضمن توصیه به خانواده ها جهت آشنایی با روش های صحیح تربیتی برای داشتن فرزندان سالم جهت دستیابی به جامعه قرآنی گفت: به صرف بزرگتری نباید از حق گذشت. لذا خانواده ها روحیه حق پذیری را با رفتار خود به فرزندانشان بیاموزند چرا که این از درس های امام حسین(ع) است که در تمام مراحل زندگی حق پذیر باشیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار