خبرهای داغ:

شهدای گمنام شهرستان رامهرمز میزبان مادران و شیرخوارگان حسینی

کد خبر: ۹۵۲۸۵۱۸
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
 
.به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج: همایش شیرخوارگان حسینی شهرستان رامهرمز در روز جمعه ۳۰ تیر مصادف با سومین روز از ماه محرم ۱۴۴۵ با حضور باشکوه مادران به همراه فرزندان شیرخوار و خردسال خود برگزار شد.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رامهرمز،در این آئین، مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بندهای به رنگ سبز حضور یافتند و برای علی اصغر، کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند. 

 

حجت الاسلام فاضلی استاد دانشگاه و امام جمعه موقت رامهرمز در این مراسم گفت: اولین جمعه از ماه محرم به عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نامیده شده است که به همین مناسبت همایش عظیمی هر ساله در ایران و کشور های دیگر برگزار می شود.

 

وی  با بیان اینکه دین، عقل و فرزندان امانت خداوند به شمار می‌رود، تصریح کرد: در بحث امانت آنچه مهم است و هم شرع، عقل و عرف می‌گوید و اختصاص به جوامع اسلامی ندارد این است که انسان باید امانت را سالم به صاحب اصلی خود بازگرداند.

 

وی مراقبت از فرزندان و توجه به امور دینی آنها را از دیگر ضرورت‌های امانتداری عنوان کرد و گفت: کشتن فرزند فقط محدود به زمان جاهلیت نیست بلکه پدر و مادری که به فرزند خود بی‌توجهی کند و در فکر تربیت فرزند و مراقب دین و ادب آن نباشد، فرزند خود را از نظر روحی و باطنی کشته است.

 

امام جمعه موقت رامهرمز بر ضرورت مراقبت از عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: یک روزی زنان و دخترانی و جوانانی برومند وقتی دیدند کشور در معرض تعارض و تهاجم کشور است از جان خود گذشتند و حماسه های بزرگی را در دوران دفاع مقدس خلق کردند از همین رو باید این امانت را باید بخوبی حفظ کرد.

 

حجت الاسلام فاضلی در پایان بیان داشت: امروز ملت ما به این شعور و معرفت بالا رسیده است که دشمن خود را خوب بشناسد و امانت‌دار زحمات زینب کبری(س) ، امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان باشد. 

 

گفتنی است این مراسم به همت هیئت رزمندگان شهرستان و همکاری پایگاه بسیج خواهران شهدای گمنام در اجرای گروه نمایش و با حضور شیرخوارگان حسینی و مادران عزادار عاشورایی رامهرمز در محل شهدای گمنام شهرستان رامهرمز برگزار شد.

 

ارسال نظرات