معاون وزیر راه و شهرسازی:

الگوی شهرسازی خانواده محور در دستور کار قرار می‌گیرد

علیرضا جعفری گفت: در طرح‌های ساخت مسکن در کشور، با هدف جلوگیری از آسیب‌های مختلف، به الگوی شهرسازی خانواده محور، توجه جدی خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۸۱۴۹
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران ومعماری، معاون وزیر راه و شهرسازی،  در دومین روز نشست تخصصی مدیران مراکز استانی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور که در ساختمان اقشار بسیج در تهران برگزار شد تصریح کرد: ۲۱ شهر جدید در کشور مثل شهر پردیس، احداث شده است که به وضوح تاثیر فضا را بر رفتار ساکنان آن می‌توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع آسیب‌های شکل گرفته در این شهر‌ها باید فکری کرد افزود: برای جلوگیری از وقوع آسیب در شهر‌های در حال ساخت نیز باید تدبیر کرد و با اتخاذ رویکرد‌های آینده پژوهی و اتخاذ الگوی شهرسازی خانواده محور، می‌توان از شکل گیری معضلات و ناهنجاری‌ها در آن‌ها جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران گفت: ۲۷ شهرک در نوار ساحلی در استان‌های بوشهر سیستان و بلوچستان هرمزگان و خوزستان و ۴ شهر جدید از جمله در شهرستان لامرد استان فارس احداث خواهد شد لذا باید پیوست‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی آن را جدی گرفت تا در آینده شاهد برخی آسیب‌ها و ناملایمات نباشیم.

وی افزود: دولت سیزدهم به دنبال خانه دار شدن مردم به خصوص مردم محروم است، اما به علت درآمد بسیار پائین دهک‌های یک و دو، مشکل تامین آورده مالی توسط آن‌ها وجود دارد که باید برای رفع این مشکل، با تشکیل هیات‌های اندیشه ورز، یک الگو و روش خاصی را طراحی کرد تا آن‌ها نیز بتوانند هر چه سریعتر صاحب خانه شوند.

علیرضا جعفری همچنین تصریح کرد: با همت و تلاش جهادی و زدودن مشکلات، باید کارآمدی دین را در عرصه هدایت و مدیریت جامعه ثابت کنیم. مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی از بسیجیان متعهد، متخصص، کارآمد و ولائی را برای حضور در سمت‌ها و مسئولیت‌های مختلف برای اجرای طرح‌های راه و شهرسازی را در کشور خواستار شد.

همچنین در این مراسم، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور از آمادگی بسیجیان زبده برای حضور در طرح‌های مختلف راه و شهرسازی کشور خبر داد و گفت: در این باره آماده عقد تفاهم‌نامه مشترک همکاری با وزارت راه و شهرسازی هستیم.

در پایان این برنامه و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور از خانواده شهید فریدالدین معصومی، نخبه دانشگاهی و از شهدای حادثه تروریستی سال قبل حرم شاهچراغ و همچنین خانواده مرحوم علیرضا افشاری، فرمانده سابق مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی قدردانی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار