یادداشت مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ساوجبلاغ به مناسبت فرارسیدن عزای سالار شهیدان امام الحسین(ع)

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ساوجبلاغ در یادداشتی فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۵۲۷۸۱۳
|
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت الاسلام مهدی شفیع خانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ساوجبلاغ، در یادداشتی فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را تسلیت گفت.متن کامل یادداشت به شرح زیر است:

رلا

یكى از آثار و بركات مجالس عزادارى سیدالشهدا علیه السلام این است كه مردم در سایه مراسم عزادارى به حقیقت اسلام آشنا شده و بر اثر تبلیغات وسیع و گسترده‏اى كه همراه با این مراسم انجام مى شود، آگاهى توده مردم بیشتر شده و ارتباطشان با دین حنیف محكم‌تر و قوی‌تر می شود.

چه این كه قرآن و عترت دو وزنه نفیسى هستند كه هرگز از یكدیگر جدا نمى‏شوند و این آگاهى در اقامه ماتم و مراسم سوگوارى عترت رسول اكرم صلی الله علیه و آله به خصوص امام حسین علیه السلام به آحاد مردم داده خواهد شد.

از ارزنده‏ ترین آثار و بركات مجالس عزادارى و گریه بر اباعبدالله الحسین علیه السلام حفظ رمز نهضت حسینى است و به راستى چرا در دوران منحوس سلاطین و پادشاهان جور از برپایى مجالس عزاى اهل‌بیت علیهم السلام به خصوص سالار شهیدان جلوگیرى مى‌شد آیا نه این است كه عزاى حسینى و امامان شیعه، سبب مى‌شود كه سخنوران و دانشمندان متعهد و انقلابى مردم را از ظلم‏هاى حكومت‌ها آگاهى دهند و انگیزه قیام آن حضرت كه امر به معروف و نهى از منكر است، به اطلاع مردم برسد.

گریه بر سیدالشهداء علیه السلام و تشكیل مجالس عزاى حسینى نه تنها اساس مكتب را حفظ مى‏كند، بلكه باعث مى‏شود شیعیان با حضور در این مجالس از والاترین تربیت اسلامى برخوردار شده و در جهت حسینى شدن رشد و پرورش یابند.

و در پایان اشاره می‌کنم به بیان امام خمینی(ره) که این محرّم و صفر است که اسلام را نگه داشته است و فداکاری سیدالشهداء(ع) است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است و حقیقتا حرکت سیدالشهداء علیه السلام باعث بقاء اسلام شد و ایستادگی حضرت در برابر ظلم و همه ی بدی ها و فداکاری های امام حسین علیه السلام بود که امروز دین اسلام و تشییع در جایگاه والایی قرار دارد، شهدا ما، شهیدان دفاع مقدس، شهدا مدافع حرم و شهدا امنیت همه رهرو واقعی ارباب و مولایشان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بودند‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار