خبرهای داغ:

مسئول امور زنان و خانواده بسیج اساتید استان مرکزی: حجاب میوه عفاف است/ لزوم تقویت گفتمان عفاف و حجاب در جامعه

کد خبر: ۹۵۲۷۴۱۸
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
مسئول امور زنان و خانواده بسیج اساتید استان مرکزی:
 
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج: مسئول امور زنان و خانواده بسیج اساتید استان مرکزی گفت: عفاف هم مختص زنان و هم مختص مردادن است و در یک جمله حجاب میوه عفاف رسیده و کامل است.
 
 

اشرف جواهری، مسئول امور زنان و خانواده بسیج اساتید استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه عفاف یک مسئله درونی_نرم‌افزاری و حجاب یک مسئله ظاهری_سخت‌افزاری است، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند "دشمن با برنامه حیا و عفاف را نشانه رفته است" ما نیز بایستی با تدبیر و برنامه دفع کننده حمله باشیم. نرم‌افزارها باید با تخصص، تدبر و ظرافت طراحی شوند تا ملکه ذهن جوان و نوجوان گردد.

وی ادامه داد: اگر گروهی مقید به رعایت عفاف و حجاب نیستند، مشکل در تفکر و اندیشه عفاف آنان است. آنان می‌بایست معتقد و مقید به رهنمون‌های دینی باشند و در چارچوب دین(که همان راه رستگاری است) حرکت کرده و از آسیب‌های اجتماعی(ارکان خانواده و نظام جامعه) پیشگیری خواهد شد. عفاف هم مختص زنان و هم مختص مردادن است.

جواهری تصریح کرد: هر فرد عفیفی بدون تردید حجاب دارد اما اینگونه نخواهد بود که هر کسی حجاب دارد، عفیف می‌باشد. حجاب شرط لازم برای پاکدامنی و عفاف است ولی شرط کافی نیست چراکه عفت و حیا درونی است که از ویژگی‌های آن از تسلط غرایز و شهوات بر افراد جلوگیری می‌کند. شخصیت عفیف و باحیا در برابر خواسته های نفسانی از جمله کشش‌های جنسی و خودنمایی مقاومت کرده و خود را حفظ می‌نماید.

مسئول امور زنان و خانواده بسیج اساتید استان مرکزی گفت: راغب لغت‌شناس معروف در کتاب "مفردات" می‌نویسد حیا و عفت حالت درونی و نفسانی است که توسط آن از غلبه غرایز و شهوات جلوگیری می‌کند و چون عفت هم پوشش ظاهری و درونی بوده و زمینه ساز سلامت جامعه، با خود پوشش اندامی را نیز به دنبال خواهد داشت؛ پس رعایت عفاف بدون حجاب معنی نخواهد داشت. در یک جمله حجاب میوه عفاف رسیده و کامل است.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) برای بانوان شأن و جایگاه بسیاری در جامعه و خانواده قایل بودند و در قبل و بعد از انقلاب به پوشش بانوان بسیار اهمیت می‌دادند یکی از دلایل مهمی که معمار کبیر انقلاب اسلامی دست به تغییر سیاسی در کشور زدند، بی بندوباری‌های حاکم بر پوشش و حجاب جامعه بود که با کشف حجاب رضاخانی کلید خورد.

جواهری ادامه داد: حضرت امام با عبارت‌های مختلف درباره بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه اعتراض کردند  عبارت‌های ایشان جملاتی نظیر "بانوان ما را ملعبه کرده اند، بانوان ما را مثل عروسک کرده اند، زن شی یا کالای تبلیغاتی نیست، زن باید از فساد اجتناب کند، زن مربی و انسان‌ساز جامعه است " همه این‌ها نشان می‌دهد که زن چه جایگاهی در دین مبین اسلام دارد.

مسئول امور زنان و خانواده بسیج اساتید استان مرکزی تصریح کرد: در دیداری که سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با جمعی از دانشجویان با ایشان داشتیم در پاسخ به این سوال که حجاب برتر چیست؟ با اشاره به جمع حاضر که با چادر و مقنعه بودند، فرمودند"این حجاب برتر است" از خواص الگوی برتر و حجاب برتر پوشیده بودن زیبایی‌ها و جذبه‌های زن و مرد است که آنان را از معرض دید و طمع‌ورزی محافظت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پوشش برتر در جامعه مزایای به همراه دارد نظیر پیشگیری از تولد فرزندان نامشروع، مستحکم شدن پیوند مقدس خانواده، پیشگیری از بیماری‌های مختلف، محدودشدن فساد و ناهنجاری‌های جامعه که در نهایت اینها و ده‌ها موضوع دیگر که جهان غرب را آشفته کرده است براساس رعایتِ اصولی و منطقی حجاب برتر می‌تواند جامعه را به سوی سلامت و بالندگی سوق دهد.

ارسال نظرات