امام جمعه موقت یزد:

شورای نگهبان گلوگاه حمایت از رای مردم و نظارت بر قوانین مصوب مجلس است

امام جمعه موقت یزد گفت: شورای نگهبان پاسدار اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است تلاش کرد تا از رای مردم حمایت و قوانین مصوب در مجلس را نیز کنترل کند.
کد خبر: ۹۵۲۶۸۴۵
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید ناصر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت گفتگو و تعامل سازنده اظهار کرد: امروز در تقویم بین‌المللی به عنوان روز گفتگو و تعامل سازنده در جهان نامگذاری شده است.

وی افزود: روابط ایران در ابعاد بین‌المللی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و هرگاه گفته می‌شود که مسئولان کشور ارتباط ایران را با کشور‌های دنیا قطع کرده‌اند، بدانید که در پس این سخن قصد و غرضی نهفته است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی با تمام کشور‌های دنیا تعامل و گفتگو سازنده دارد و نمونه آن ارتباط و سفر‌های رئیس جمهور کشور با سایر کشور‌ها در دو سال اخیر است.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه پیمان‌های مهم بین‌المللی با ایران همواره شکل گرفته شده است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید بسیار بر ارتباط سازنده دارد و مسئولان کشوری همواره در تلاش هستند تا این مهم به درستی انجام شود.

وی افزود: ایران با تمام کشور‌ها و نظام‌های موجود در دنیا به جز اسرائیل ارتباط دارد و علت این عدم ارتباط با اسرئیل در این است که اسرائیل دولت نیست بلکه یک رژیم غاصب است.

محمدی در ادامه گفت: ارتباط کشور ایران با آمریکا به‌گونه‌ای است که اگر آمریکا نخواهد برای استقلال و نظام جمهوری اسلامی ایران کدخدایی کند، کشور ایران نیز با او ارتباط و تعامل خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در دهه ۹۰ مسئولان کشور نتوانستند ارتباط درستی با جامعه جهانی داشته باشند، عنوان کرد: متاسفانه مسئولان کشوری که در دهه ۹۰ در کشور فعالیت داشتند تنها جامعه جهانی را به محدود به کشور‌های اروپایی و آمریکایی می‌دانستند و همین موضوع باعث شد تا همسایگان را فراموش کنند.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: در آن زمان ما شاهد تحریم‌های بسیاری علیه کشور ایران بودیم و علت آن این بود که اروپا و آمریکا هیچگاه نتوانست به عهد و پیمان خود پاینبد باشند.

محمدی با بیان اینکه رئیس جمهور کشور اقدامات شایسته‌ای در دو سال اخیر انجام داده است، گفت: علیرغم اقدامات بسیار زیادی که انجام شده مردم می‌گویند که تغییری را مشاهده نکردند و شاید علت این امر این است در حال حاضر مسئولان کشوری در حال تلاش برای پرداخت بدهی‌های دولت‌های گذشته هستند.

وی افزود: متاسفانه بدهی‌های گذشته شرایط را بسیار سخت کرده است، اما خوشبختانه تعاملات و ارتباطات تجاری با سایر کشور‌ها به عنوان کار‌های زیربنایی در حال انجام است و امید است که نتایج این اقدامات در زندگی مردم بروز و ظهور پیدا کند.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به سالگرد تاسیس نهاد شورای نگهبان در کشور گفت: تمام افتخار کشور به دو چیز است که اولین مورد اتکا به رای مردم و دوم قوانین اسلام است که اگر این دو مورد از این کشور گرفته شود به طورقطع به زمان افول قبل از انقلاب اسلامی بازخواهیم گشت.

وی ادامه داد: در نگهداری و حفاظت از این مورد باید تلاش کرد و شورای نگهبان تاکنون به درستی این وظایف را انجام داده است و از رای مردم حمایت و قوانین مصوب در مجلس را نیز کنترل کرده است.

محمدی شورای نگهبان را گلوگاه دانست و گفت: شورای نگهبان پاسدار اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است و دلیل به سرانجام نرسیدن برجام‌های دوم و سوم این بود که اروپا خواستار حذف شورای نگهبان از این نظام بود.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم عنوان کرد: در آستانه ماه محرم و عزداری امام حسین (ع) هستیم و امید است امسال نیز این مراسم عزاداری با رعایت الگو‌های اسلامی و مداحی صحیح به خوبی برگزار شود.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: باید برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در راستای اهداف اباعبدالله باشد و خواسته امام حسین (ع) را در نظر بگیرد و مردم توجه کنند که سیاهی لشکر نباشد و زیر هر بیرقی سینه نزد مگر آنکه در مسیر امام حسین (ع) باشد.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات
آخرین اخبار