منطقه ویژه فرهنگی در اردبیل راه‌اندازی می شود

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: استان اردبیل در ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه فرهنگی پیشقدم شده و با مجوزهای صادر شده اردبیل سومین استان کشور در احداث این منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۲۵۸۷۱
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

منطقه ویژه فرهنگی در اردبیل راه‌اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمود شالویی عصر امروز در نشست فعالان فرهنگی و هنری در اردبیل اظهار کرد: اولین منطقه ویژه فرهنگی در محدوده استان زنجان و همدان با نام سهروردی راه اندازی شده و دومین منطقه نیز در چهارمحال بختیاری در حال طراحی و راه اندازی است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل سومین استان کشور در احداث منطقه ویژه فرهنگی است چرا که این استان از قابلیت ها و ظرفیت های بی نظیر در این حوزه بهره مند است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عزم راسخ در حمایت و پشتیبانی از مفاخر فرهنگی و هنری دارد و دولت و مجلس نیز در این مسیر پشتیبانی های لازم را انجام می دهد.

شالویی ساخت تندیس و سردیس مفاخر فرهنگی و هنری را یادآور شد و افزود: در کنار این اقدام، ما آمادگی داریم به صورت ملی، منطقه ای، استانی و حتی فراتر از این عناوین در سطح بین المللی چهره های فاخر استان ها را معرفی کرده و زمینه آشنایی بیشتر ملل مختلف را با این گنجینه های عظیم فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: معرفی این چهره ها و آثار ارزشمند مفاخر فرهنگی و هنری استان های مختلف می تواند در کنار تعاملات فرهنگی، زمینه آشنایی بیشتر ملل مختلف را با این گنجینه های عظیم فرهنگی، هنری فراهم آورد.

شالویی اضافه کرد: ما باید برای نسل جوان با زبان روز و با تولید آثار هنری و فرهنگی گنجینه و ثروت عظیم فرهنگی و هنری خود را معرفی کنیم که در این زمینه اقدامات مؤثری نیز آغاز شده است.

وی بیان کرد: نسل امروز به راحتی نمی تواند با مفاخر و ثروت عظیم فرهنگی این کشور آشنایی پیدا کند چرا که فضای مجازی شرایط متفاوتی را ایجاد کرده تا فهم عمومی از این شرایط فراتر برود.

شالویی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این شرایط حساس ما به ابزارهای هنری و فرهنگی متوسل شدیم تا با تولید فیلم، ساخت سریال، نمایش، موسیقی و استفاده از سایر ابزار و امکانات فرهنگی و هنری بتوانیم این گنجینه های عظیم را معرفی بکنیم.

وی تصریح کرد: نسل جوان به راحتی پذیرش عادی و ساده ای را در این حوزه ندارد و شایسته است با دلایل، مستندات و ارائه آثار ارزشمند این چهره های معنوی و ارزشی بتوانیم آنها را بیشتر معرفی کنیم.

شالویی حمایت معنوی از تولید آثار را یادآور شد و گفت: 17 بنا و یادبود با همکاری انجمن در حال ساخت است که برخی از این بناها در قالب ساخت سردیس و تندیس است که به استان اردبیل و هنرمندان آن نیز سهم خاصی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات