اصالت غدیر در ولایت‌پذیری امت اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: اصالت غدیر به ولایتمداری امت است که راه را برای امت اسلامی در پیمودن اندیشه‌های والای ارزشی نشان داد.
کد خبر: ۹۵۲۵۸۷۰
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

اصالت غدیر در ولایت‌پذیری امت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در جشن غدیر در امامزاده سید صدرالدین اردبیل، اظهار داشت: فراموشی حادثه غدیر خم در طول تاریخ و غفلت از پیام و اصالت آن به رخداد کربلا و انحراف در مسیر امت اسلامی منجر شد که در نهایت امام دوازدهم نیز از دیده‌ها پنهان شده و غیبت کبری آن حضرت رقم خورد.

وی تصریح کرد: دشمنان واقعی اسلام سعی کردند تا به هر شکل ممکن بر این حادثه تاریخی سرپوش گذاشته و زمینه بی‌اهمیتی و بی‌توجهی به ولایت‌پذیری را در بین امت اسلامی نشان دهند که بخشی از این خباثت و اهداف شوم دشمن نیز در دوران امام اول تا سوم شیعیان به عینه تحقق پیدا کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ما امروز باید فلسفه و پیام غدیر را که تبعیت از ولایت در پیمودن مسیر ارزشی و الهی است، بفهمیم و لحظه‌ای از این آرمان حقیقی غفلت نکرده و عقب‌نشینی نداشته باشیم.

ستوده افزود: در این حادثه تاریخی عقلانیت و درایت موج می‌زند، چرا که نبی مکرم اسلام (ص) با ابلاغ آخرین پیام الهی سعی کرد تا مأموریت خطیر خود را به انجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز بعد از قرن‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران با محوریت احیای پیام غدیر و حرکت در مسیر رهبریت صالح جامعه قدم پیش گذاشته که اگر قدر این سرمایه‌ها را ندانیم، قطعا با ناکامی و شکست روبه‌رو خواهیم شد.

ستوده اضافه کرد: دهن‌کجی به حادثه غدیر امت اسلامی را در گمراهی و ضلالت واقعی برود و در نهایت شاهد رخداد کربلا بودیم که در اوج بی‌رحمی خاندان نبوت و امامت را به مسلخ‌گاه کشاندند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: باید تاریخ برای همه ما عبرت و تجربه‌ای ارزشمند باشد تا زمینه اصلاح‌گری را در جامعه با محوریت امام فقیه و رهبری صالح پیدا کرده و در این مسیر گام‌های بلندی را برداریم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم جشن مولودی‌خوانی خوانده شد و یوم غدیر به عنوان اکمل دین گرامی داشته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار