رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان:

شهید انصاری بیش از هفت بار مورد سوءقصد قرار گرفته بود

به گفته‌ی رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان شهید انصاری اهل مادیات دنیا نبود و بیش از 40 درصد حقوق خود را به ایتام و نیازمندان اختصاص می‌‌داد.
کد خبر: ۹۵۲۵۶۸۷
|
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران که با محوریت ستاد بزرگداشت شهیدان انصاری و نورانی برگزار شده بود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 257 شهید کارمند استان گیلان با اشاره به نقش رسانه‌‌ها در انتقال فرهنگ شهدا به نسل‌های آینده اظهار داشت: کنگره شهدای کارمند استان گیلان با محوریت شهیدان انصاری و نورانی و بزرگداشت 257 شهید کارمند استان، پنجشنبه ۱۵ تیر ساعت ۱۰ در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود.

وی برخی اقدامات بسیج کارمندان در حوزه‌های مختلف را برشمرد و عنوان کرد: اقدام در جهت ارتقاء نظام اداری در سطح دستگاه‌های اجرایی و جلب رضایتمندی مردم از دستگاه‌ها، برگزاری 265 میز خدمت جهادی در سطح استان و اعزام 350 نفر به سفر معنوی راهیان نور در سال گذشته بخشی از برنامه‌های اجرا شده است.

رنجبر با بیان اینکه 250 نفر از بسیجیان کارمند استان، امسال به‌همراه خانواده به مراسم ارتحال امام (ره) اعزام شدند گفت: اعزام 25 نفر از کارمندان بسیجی استان به سفر معنوی زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی، ۵۵۰ دیدار با خانواده معزز شهدا در یک سال گذشته و همچنین تجلیل از جانبازان شاغل بالای ۵۰ درصد و آزادی 6 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با یاد شهیدان انصاری و نورانی در استان صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت جهاد تبیین، نشست‌های بصیرتی و تبیینی در 270 پایگاه بسیج کارمندان در سطح شهرستان‌ها و ادارات‌کل استان گیلان برگزار شد.

رییس سازمان بسیج کارمندان سپاه گیلان کمک به مدیریت مصرف انرژی براساس تفاهم‌نامه با شرکت گاز و برق استان جهت جلوگیری از خاموشی‌ها را جزو دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: اجرای برنامه نذر خون و توزیع بیش از ۵ هزار بسته کمک مومنانه بین خانواده‌های نیازمند توسط کارمندان بسیجی نیز انجام شد.

رنجبر از شناسایی یک خانواده نیازمند و ساخت مسکن و یک باب مغازه برای این خانواده خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز آزادی ۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را با یاد شهیدان انصاری و نورانی در دستور کار داریم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهیدان انصاری و نورانی خاطرنشان کرد: شهید انصاری اهل مادیات دنیا نبود و بیش از 40 درصد حقوق خود را به ایتام و نیازمندان اختصاص می‌‌داد و بیش از ۷ بار مورد سوء قصد قرار گرفت اما با همان روحیه شاداب و همیشگی به راه خود ادامه داد و شهیدگونه زندگی کرد.

رییس سازمان بسیج کارمندان سپاه گیلان ادامه داد: مراسم گلباران محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی نیز همچون سال‌های گذشته با حضور خانواده شهید و مسئولان در خیابان لاکانی رشت برگزار خواهد شد.

شهیدان علی اخوین انصاری تنها استاندار شهید کشور و علیرضا نورانی معاون عمرانی وی در سال ۱۳۶۰یک هفته پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در مسیر عزیمت به محل استانداری گیلان در خیابان لاکانی شهر رشت به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار