انجمن آثار و مفاخر فرهنگی جهت مقابله با مصادره مشاهیر تلاش می‌کند

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: این انجمن در کنار برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف خود، برای مقابله با مصادره مشاهیر و مفاخر ملی نظیر نظامی گنجوی و مولانا تلاش می‌کند.
کد خبر: ۹۵۲۴۹۷۸
|
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی جهت مقابله با مصادره مشاهیر تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری اردبیل ، محمود شولایی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح نمایندگی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در اردبیل، اظهار کرد: شیخ صفی الدین اردبیلی و تحولات تاریخی و فرهنگی مرتبط با آن، بسیار حائز اهمیت است و تلاش می‌کنیم تا منطقه ویژه فرهنگی با محوریت شیخ صفی الدین اردبیلی را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در کنار این اقدام، سعی خواهیم کرد تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها از مصادره مفاخر، مشاهیر و شعرای نامی ایرانی که این روزها تشدید شده است، جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگراه فرهنگی کشور با موضوع شیخ شهاب الدین سهروردی در محور زنجان - همدان ایجاد شده است، گفت: دومین بزرگراه فرهنگی در چهارمحال بختیاری و سومین آن در اردبیل راه اندازی خواهد شد.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز راه اندای نمایندگی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این استان را اقدامی مبارک در راستای اهداف آن دانست و ابراز امیدواری کرد این حرکت مهم در احیا و معرفی بزرگان و نمادهای فرهنگی موثر باشد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه پاسداشت آثار و چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی ملی فعالیت می‌کند.

استان اردبیل با پیشینه فرهنگی و تاریخی کهن در شمال ایران واقع شده و دوره شیخ صفی الدین اردبیلی و حاکمیت صفویان در این استان، به لحاظ ترویج تشیع و تحکیم وحدت ملی از ادوار مهم در تاریخ اردبیل است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار