خبرهای داغ:
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین؛

تکیه به ظرفیت های مردمی مسیر عبور از بزنگاه های پیچیده اقتصادی و اجتماعی است

کاظمی عنوان کرد: تشکل ها، حلقه های میانی هستند که قرار است در گام دوم انقلاب نقش آفرینی کنند. نظام بروکراسی و دیوانی ما هرگز قادر به رفع موانع نیست و آنچه می تواند ما را از بزنگاه های سخت و پیچیده اقتصادی و اجتماعی به سلامت عبور دهد تکیه به ظرفیت های مردمی است. 
کد خبر: ۹۵۲۴۷۳۱
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز همایش ملی تشکل‌های شاهد و ایثارگر با حضور مسوولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی و ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین برگزار شد.

عباس کاظمی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین در این مراسم بیان کرد: انقلاب اسلامی ویژگی بسیار مهمی دارد که نباید آن را فراموش کنیم و تجربه ثابت کرده هر زمان این ویژگی را فراموش کردیم خسارت های زیادی را متحمل شدیم.

وی گفت: روزی که امام شعار بنیادین انقلاب اسلامی «نه شرقی نه غربی» را سردادند این سوال مطرح بود که چگونه می توان در دنیایی که مبتنی بر حمایت دو قدرت شکل می گیرد و اساسا هیچ تصوری غیر از این دو قدرت وجود نداشت، جنبش و انقلابی را بدون تکیه به شرق و غرب عالم ایجاد کرد و بی اعتنا به محاسبات و معادلات حاکم راه سومی را پیش گرفت.

کاظمی اظهار کرد: این ویژگی انقلاب، تکیه بر ظرفیت مردم است. در دوران نهضت، نقاط فراوانی وجود دارد که امام حاضر نمی شود کوچکترین معادله ای را در این ویژگی اساسی انقلاب بپذیرد آنجا که به امام جنگ مسلحانه و دیگر امور را پیشنهاد می دهند، امام به گوینده این ایده ها پرخاش می کند. مهمترین ویژگی انقلاب از آغاز نهضت تا امروز همین ویژگی متکی بودن به مردم و سپردن امور به مردم است.

سرپرست معاونت سیاسی استاندار قزوین عنوان کرد: آنجا که توانستیم کامل این ویژگی را پیاده کنیم و به این عهد وفادار باشیم از پیچیده ترین موانع عبور کردیم و آنجا که دچار غفلت شدیم و بروکراسی ها ما را غرق در خود کرد گله مندی ها و اعتراضات شکل می گیرد. این طوفانها را امام چگونه پشت سر گذاشت و از کدام قدرت خارجی کمک گرفت؟ کدام قوه نظامی و نیروی مسلح در این طوفان ها یار و پشتیبان انقلاب نوپای امام شد؟ نهادهایی را که امام در این انقلاب تاسیس کردند همه از جنس مردم بود. 

کاظمی در ادامه یادآور شد: علل حادثه انقلاب علل بقای انقلاب است و آنچه باعث شد انقلاب بایستد و مقتدرانه به حرکت در بیاید و تثبیت شود می تواند عامل بقای انقلاب هم باشند. ما پیچیده ترین شرارت ها را پشت سر گذاشتیم. امروز نیز در گام دوم انقلاب اسلامی بارهای سنگین به زمین مانده و کارهای فراوانی که در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و غیره وجود دارد با همین نگاه قابل حل است. 

وی اضافه کرد: تشکل ها، حلقه های میانی هستند که قرار است در گام دوم انقلاب نقش آفرینی کنند. نظام بروکراسی و دیوانی ما هرگز قادر به رفع این موانع نیست و آنچه می تواند ما را از بزنگاه های سخت و پیچیده اقتصادی و اجتماعی به سلامت عبور دهد تکیه به ظرفیت های مردمی است. 

وی بیان کرد: وقتی به بیانیه گام دوم رجوع می کنیم این حقیقت را درک می کنیم که اساسا حقیقت بیانیه گام دوم به میدان آوردن مردم و استفاده از این ظرفیت عظیم است. نگاه دیوانسالاری توام با اعتقاد به تکنوکراسی، مجموعه های مختلف را در برگرفت و روز به روز از آن عهد دیرین نسبت به انقلاب که سپردن امور به مردم بود دور شدیم.

کاظمی اظهار کرد: امروز به برکت حاکم شدن گفتمان انقلاب در دولت سیزدهم این فرصت ایجاد شده که این خلا و انحراف بزرگ را اصلاح نماییم. باید از همه فرصت ها استفاده بهینه کنیم و تشکل های انقلاب را تقویت کنیم و به آنها مسوولیت های بزرگ بسپاریم. کاری که به تجربه ثابت شده از عهده ده ها دستگاه عریض و طویل بر نمی آید. ظرفیت های مردمی این قدرت را دارند که با کمترین هزینه بزرگترین اقدامات را انجام دهند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار