بزرگداشت شیخ "علی نخستین" بنیانگذار آموزش نوین در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نخستین برنامه از سلسله برنامه‌های «عصر‌ فرهنگی اراک» با موضوع گرامیداشت خدمات زنده‌ یاد شیخ "علی نخستین سنجانی اراکی" برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۴۵۰۴
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نخستین برنامه از سلسله برنامه‌های «عصر‌ فرهنگی اراک» با موضوع گرامیداشت خدمات زنده‌ یاد شیخ "علی نخستین سنجانی اراکی" با حضور اهالی فرهنگ و علاقمندان در مدرسه تاریخی صمصامیه بیات برگزار شد.

احمدرضا نوازنی مدیرکل آموزش وپرورش استان مرکزی در این نشست با اشاره به آیات و روایات متعدد تاکید کرد: با توجه به مقاطع مختلف زندگی آقای نخستین میتوان گفت که شیخ علی نخستین مصداق حیات طیبیه مدنظر قرآن است.

آذر نخستین نوه مرحوم شیخ علی نخستین نیز ضمن معرفی آثار وی گفت: مرحوم نخستین صاحب ۱۰ اثر تالیفی بوده است که پس فوت ایشان در اختیار دکتر محمد خزائلی قرار می‌گیرد که از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

در ادامه عباس نخستین نیز به بیان خاطرات و ناگفته‌هایی از زندگی زنده‌یاد نخستین پرداخت.

محمود خدابخشی به شرح مفصل و دقیقی از زندگی نخستین بر اساس اسناد و روایات مکتوب موجود پرداخت و مروری از سال شمار زندگی وی ارائه کرد.  

در پایان این مراسم از عکس منتشر نشده زنده یاد نخستین رونمایی شد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم خانواده و نوادگان مرحوم و جمعی از اهالی فرهنگ اراک ضمن یادآوری ثبت شدن مدرسه‌ای به نام مرحوم نخستین در گذشته و تغییر آن نام و فراموش شدن نام نخستین از نوازنی مدیر کل آموزش و پرورش استان خواستند بار دیگر با نام‌گذاری مدرسه‌ای به نام مرحوم علی نخستین نام او زنده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار