خبرهای داغ:
حقوق بشر آمریکایی و جنایت هایی که همچنان ادامه دارد؛

ابعاد حقوق بشر آمریکایی از ترور شخصیت های سیاسی تا حمله تروریستی به شاهچراغ(ع)

سرهنگ کوچک خانی، با اشاره به لزوم بازگویی جنایات و نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا در جهان و ایران یادآور شد: این جنایت ها همچنان ادامه دارد. لذا در این هفته باید از وضعیت و حقایق حقوق بشر در آمریکا و نقض این حقوق توسط دولت آمریکا در سراسر جهان سخن گفت. 
کد خبر: ۹۵۲۴۲۲۹
|
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

قزوین_سرهنگ علی کوچکخانی در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به حوادث تلخ ضد حقوق بشری آمریکا در ایران به ویژه در تیرماه که مقام معظم رهبری آن را هفته حقوق بشر آمریکایی نامیدند بیان کرد: امروزه حقوق بشر به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های تمدن و پیشرفت جامعه بشری از اهمیت بسیاری در روابط بین الملل برخوردار است. با این وجود ابهام در تعریف آن و استفاده ابزاری از آن، یکی از مهمترین کاستی ها و چالش های کنونی ارتقای حقوق بشر در جهان است.

 

وی گفت: در این میان کشورهای غربی و به ویژه آمریکا و انگلیس اگر چه به بهانه حمایت از دموکراسی و حقوق بشر در امور داخلی کشورها مداخله کرده و با استفاده از دیپلماسی عمومی و رسانه ای خود بسیاری از کشورها را مورد هجمه قرار داده و خود که بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان هستند به بهانه حقوق بشر اقداماتی را نیز علیه بسیاری از کشورها انجام می دهند. 

 

کارشناس امور سیاسی در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: از جمله ایران اسلامی که خود قربانی تروریسم و ستمدیده قدرت‌ها و استکبار می باشد، متهم به نقض حقوق بشر است. با بررسی حقیقت حقوق بشر در این کشورها، نه تنها آنها بسیاری از استانداردهای حقوق بشر را ندارند بلکه خود نقش موثری در نقض حقوق بشر در جهان دارند. 

 

سرهنگ کوچک خانی در ادامه با اشاره به برخی از موارد نقض حقوق بشر در سطح جهان توسط آمریکا عنوان کرد: عدم پایبندی به معاهدات، حمایت گسترده از بزرگترین پرونده نقض حقوق بشر در تاریخ معاصر در مسأله فلسطین، بزرگترین فروشنده تسلیحات نظامی در جهان، نقض کنوانسیون ژنو و شکنجه زندانیان در افغانستان و عراق، نقض حقوق بشر توسط آمریکا در ایران با حمایت از گروهک های مسلح و انواع تحریم های ظالمانه، برخی از موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا در جهان است.

 

وی همچنین با اشاره به نقض حقوق بشر توسط آمریکا در ایران تصریح کرد: بمب گذاری در مسجد ابوذر تهران و ترور آیت اله خامنه ای در ۶ تیر سال ۱۳۶۰، انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰ و شهادت آیت اله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب، حمایت همه جانبه از صدام در جنگ تحمیلی و حمله شیمیایی به حلبچه در ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۶، بخشی از جنایات و نقض حقوق بشر در ایران است.

 

کارشناس امور سیاسی اضافه کرد: همچنین ترور شهید آیت اله محمد مصدق، شهید محراب در ۱۱ تیر ۱۳۶۱ که حمایت از ترور علما، دانشمندان و نخبگان تا امروز ادامه داشته است، ساقط کردن هواپیمای مسافربری با حمله به پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ و حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) در ۴ آبان ۱۴۰۱ که حمایت از اقدامات داعش گونه می باشد، بخش دیگری از جنایات و نقض حقوق بشر توسط آمریکا در ایران است. 

 

کوچکخانی در ادامه با اشاره به لزوم بازگویی جنایات و نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا در جهان و ایران یادآور شد: این جنایت ها همچنان ادامه دارد. لذا در این هفته باید اولا؛ از وضعیت و حقایق حقوق بشر در آمریکا و نقض این حقوق توسط دولت آمریکا سخن گفت که در این کشور در رعایت حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بررسی وضعیت بومیان و اقلیت های قومی، نژادی، مذهبی، رنگین پوستان و گروه های آسیب پذیر مانند زنان، کودکان، مهاجران و پناهندگان صحبت شود و موضوع اسلام ستیزی، اشغالگری عراق و افغانستان، حمایت از تروریسم و صهیونیسم به عنوان نمونه هایی از نقض حقوق بشر توسط دولت تروریستی آمریکا بحث و بررسی شود. 

 

وی افزود: دوما؛ مداخلات آمریکا در داخل ایران به موارد گسترده از نقض حقوق بشر مانند حمایت سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی از گروه های تروریستی و شهادت تعداد بسیاری از مردم ایران و اعمال تحریم های اقتصادی می توان نام برد. به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ آمریکایی ها حق ندارند راجع به حقوق بشر حرف بزنند، چون دولت آمریکا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در دنیاست. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار