مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

راه اندازی پایگاه داده(SDI) در منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان

زنجان -مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به لزوم به کارگیری فناوری‌ها و امکانات جدید در روند مدیریت منابع طبیعی، گفت: دستیابی سریع ادارات متبوع به اطلاعات دقیق و به هنگام، باعث افزایش کارآمدی فنی و بالا رفتن دقت انجام امور محوله و ارائه خدمات بهتر به مردم می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۳۵۱۵
|
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

راه اندازی پایگاه داده(SDI) در منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سید حسن حسینی با اشاره به لزوم به کارگیری فناوری‌ها و امکانات جدید در روند مدیریت منابع طبیعی اظهار داشت: دستیابی سریع ادارات متبوع به اطلاعات دقیق و به هنگام، باعث افزایش کارآمدی فنی و بالا رفتن دقت انجام امور محوله و ارائه خدمات بهتر به مردم می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بهره گیری از امکانات الکترونیکی و فناوری اطلاعات امروزه ابزاری جدایی ناپذیر در مدیریت و برنامه ریزی است تا روند مطالعه، طرح ریزی و توسعه را سهولت بخشد، گفت: مباحث مربوط به مدیریت منابع طبیعی به علت درگیر بودن عواملی همچون چرخه اکولوژی، آب و هوا، آب، حیوانات، گیاهان، جغرافیای سرزمین و. ذاتا امری پیچیده و چند بعدی به شمار می‌رود.


حسینی در ادامه گفت: تمامی این متغیر‌ها پویا هستند و با یکدیگر به کنش فعال می‌پردازند و پروژه‌های مدیریت منابع طبیعی در سطوح مختلف محلی، منطقه‌ای و ملی با هدف صیانت از منابع آب، خاک و پوشش گیاهی مطرح می‌شود.

مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: در زمینه مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری نرم افزار‌ها و سامانه‌های مکانی متعدد طراحی و پیاده سازی می‌شوند و لزوم بهره مندی از قابلیت‌های بیشمار سامانه‌های مکانمند طراحی و پیاده سازی پایگاه داده مکانی است.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی یا همان پایگاه داده مجموعه‌ای سازمان‌یافته از داده‌ها است، ادامه داد: با توجه به اینکه پایگاه داده به منظور مدیریت، بازیابی و رسیدگی به داده‌ها به صورت بلادرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین به طور وسیعی از پایگاه داده‌ها در کاربرد‌های مدیریت علوم مکانی استفاده می‌شود.

حسینی با اشاره به نکات مثبت و فواید استفاده از پایگاه داده مکانی، بیان کرد: استفاده از پایگاه داده مکانی در این اداره منجر به کنترل بهتر بر فرآیند گردش اطلاعات، مدیریت داده‌ها و اطلاعات، جلوگیری از گم‌شدن آنها، نظارت بر دسترسی صحیح به آنها، بالا رفتن امنیت داده‌ها، کاهش افزونگی داده‌ها، افزایش ماندگاری داده‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: یکپارچگی و استقلال داده‌ها، بهبود دسترسی به داده‌ها برای کاربران از طریق به کارگیری زبان‌های میزبان و پرسمان، تسهیل توسعه برنامه‌های کاربردی جدید و همچنین امکان سرویس‌دهی به سامانه‌هایی همچون پنجره واحد مدیریت زمین و پروژه ملی SDI و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار