مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اعلام کرد

حدود 2000 هکتار از باغات استان مرکزی زیر کشت گیلاس و آلبالو

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۹۸۰ هکتار از باغات استان مرکزی در مناطق سردسیر به کشت گیلاس و آلبالو اختصاص دارد.
کد خبر: ۹۵۲۲۶۸۹
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اصغر زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی سطح باغات آلبالو و گیلاس در استان را یک‌هزار و ۹۸۰ هکتار اعلام کرد و گفت: متوسط عملکرد برداشت هشت تن در هکتار است و سالانه ۱۷ هزار تن محصول از این باغات برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خنداب، اراک و شازند بیشترین سطح زیر کشت آلبالو و گیلاس را در استان به خود اختصاص داده‌اند، افزود: در استان مرکزی حدود پنج رقم گیلاس کشت می‌شود که این ارقام شامل گیلاس سیاه مشهد، گیلاس زرد، گیلاس نارنجی، خوشه‌ای و گیلاس گیزیلا است که به دلیل مقاوم بودن به کم آبی، آفات، دیر گُل دهی و عملکرد بالا چند سالی است در استان مرکزی کشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: روستای هزاوه شهرستان اراک به دلیل خوش آب و هوا بودن و شرایط اقلیمی و خاک مناسب از نظر موقعیت کشاورزی و باغداری، قطب تولید در استان مرکزی محسوب می‌شود و باغ‌های متمرکز آلبالو و گیلاس در این روستا واقع شده است.

زارعی ادامه داد: در استان مرکزی حدود ۱۱ هزار هکتار باغ‌های سر درختی وجود دارد که هر سال ۱۲۰ هزار تن انواع سردرختی از این باغ‌ها برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی در استان مرکزی تولید شد که انگور، پسته، سیب، انار، گیلاس و آلبالو مهمترین این محصولات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار