نماینده ولی فقیه در مازندران:

آبادانی محله در گرو آبادانی مسجد است / امام جماعت برای مسجد مدیر باشد

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امروز دشمن از پر شدن مساجد می‌ترسد و می‌خواهد که مسجد آباد نباشد، گفت: بدون شک آبادانی محله با آبادانی مسجد است.
کد خبر: ۹۵۲۱۵۴۱
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

آبادانی محله در گرو آبادانی مسجد است / امام جماعت برای مسجد مدیر باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه شورای تحول محلات مهدوی استان مازندران با محوریت بررسی، احصا و رفع مسائل و مشکلات مساجد با اشاره به معجزه مساجد در انقلاب اسلامی گفت: امروز هم دشمن از پر شدن مساجد می‌ترسد و می‌خواهد که مسجد آباد نباشد، بدون شک آبادانی محله با آبادانی مسجد است اما اول مسجد خودش باید آباد باشد تا محله را مدیریت کند‌.

آبادانی محله در گرو آبادانی مسجد است / امام جماعت برای مسجد مدیر باشد

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه چابک شدن و احیای مسجد هم به این است که ارکان و عناصر و نهادهای دست اندرکار مسجد همه شکل بگیرد، افزود: الان مساجدی داریم که هیات امنا یا پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی یا حتی امام جماعت ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با ابراز تاسف از اینکه تالارها و خانه‌های رقیب برای مسجد ایجاد شده، تاکید کرد: باید ارکان مسجد شکل بگیرد، هم امور مساجد، اوقاف، حوزه و سازمان تبلیغات، سپاه و بسیج وظیفه دارند.

امام جمعه ساری در ادامه حضور امام جماعت را  راه احیای مسجد دانست و خاطرنشان کرد:امام جماعت در واقع باید برای اداره مسجد این قطب فرهنگی مدیر باشد، نه اینکه یک روحانی چند شغل داشته باشد یکی از آن‌ها امام جماعت باشد.

آیت الله محمدی لائین با تاکید بر اینکه باید داشته‌های مساجد را احیا کنیم، اضافه کرد: سرمایه های مسجد را می‌توان احیا و با چابک‌سازی مسجد می‌توان محله را اداره کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این مطلب که بنده قول می‌دهم که مسئولان در مورد احیای مساجد حمایت مالی خواهد کرد، خطاب به اوقاف و  سازمان تبلیغات گفت: کار شناسایی طلاب و مساجد را انجام دهید. 

آیت الله لائینی در پایان سخنان خود هم به نماز در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: اصل نماز است، مدیران هفته‌ای یک شب در مساجد حضور پیدا کنند، حضورشان در نماز جمعه و نماز جماعت اداراتشان هم پر رنگ باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار