خبرهای داغ:
سردار معروفی در جمع مسئولان اجتماعی بسیج و سپاه:

فریب‌خورده های اغتشاشات گذشته را به سمت نظام برگردانیم

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: وظیفه داریم تمام کسانی که در اغتشاشات پاییز سال گذشته فریب خوردند را دوباره به سمت نظام اسلامی هدایت کنیم.
کد خبر: ۹۵۲۱۱۴۰
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

فریب‌خورده های اغتشاشات گذشته را به سمت نظام برگردانیم

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار «حسین معروفی» امروز در دومین روز همایش سراسری معاونت‌های اجتماعی بسیج و سپاه که در تهران و در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد تاکید کرد: در جریان اغتشاشات پاییز سال گذشته تعدادی از افراد، فریب مکر و نیرنگ دشمنان را خوردند و بعد از مدتی متوجه اشتباه خود شدند؛ لذا وظیفه داریم هر کسی که در اصطلاح به اندازه یک نخ قرقره به این نظام وصل است را با تلاش‌های خود حفظ کنیم چراکه اینگونه کارها موجب تولید قدرت برای نظام اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جنگ ترکیبی و شناختی فعلی، سخت‌تر و پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی است، گفت: رزمندگان اسلام در ایام جنگ تحمیلی، ایستادگان در راه خدا بودند اما در وضع فعلی و در این جنگ نابرابر، شما بسیجیان و سپاهیان، ایستادگان در راه خدا هستید.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بعثت پیامبراسلام(ص) بزرگترین دستاورد تاریخی بشری است، افزود: پیامبر اکرم(ص) بعد از تشکیل حکومت در مدینه، بسیج مردمی تشکیل داد و به تقویت پایه های حکومت پرداخت اما حدود 50 سال پس از آن، حکومت اسلامی تبدیل به حکومت سلطنتی و موروثی شد که در نهایت بهای این تغییر و انحراف، شهادت فرزند پیامبر در کربلا به دست عاملان سلطنت شد.

وی گفت: با گذشت قرن ها از این انحرافات، با انقلاب اسلامی ایران شاهد برگشتن عزت و آبرو برای مسلمانان هستیم و در طول تاریخ، شیعه تا این حد بزرگ، عزیز و مقتدر نبوده است لذا می توان گفت انقلاب اسلامی موجب فخر انبیاء و اولیای الهی است.

معروفی افزود: امام برای حفاظت و پاسداری از نظام، بسیج و سپاه را تشکیل داد لذا اگر ما فقط به فکر حفظ انقلاب باشیم در نهایت محافظه کار می‌شویم لذا باید سعی کنیم که برای انقلاب، پیش‌ رونده باشیم.

وی گفت: سپاه و بسیج در تمام اجزای انقلاب اسلامی نقش دارند اما سیاسی کار و سیاسی باز نیستند؛ باید بگویم ما سیاسی هستیم اما سیاست‌مان بر مبنای حکومت اهل بیتی و تحت فرامین امامین انقلاب است و تابع هیچ حزب و گروهی نیستیم و همیشه آماده بوده و هستیم که خود را هزینه ملت، انقلاب و ولایت کنیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج افزود: بسیج و سپاه برای حفظ و بقای انقلاب، زمان، مکان و لباس نمی‌شناسد و همیشه آماده فداکاری است و گوشش به کلام رهبر و ولی فقیه زمان است لذا آنچه موجب پیروزی ما در اغتشاشات سال گذشته شد تبعیت محض از ولی امر بود.

وی تصریح کرد: دشمن برای شکستن بعد اجتماعی انقلاب و نظام اسلامی به دنبال تغییر شکل این نظام است و تلاش می کند ظاهر و شکل آن را با آسیب هایی مثل اعتیاد، طلاق و بی توجهی به ازدواج و فرزندآوری و مشکلات دیگر، زشت جلوه دهد.

معروفی همچنین با ذکر خاطره ای از ایام دوران اسارت خود در ایام جنگ تحمیلی تصریح کرد: در زمان اسارت، کتابی به نام " انقلاب محنت بار" که توسط یک آمریکایی ایرانی الاصل نوشته شده بود و همچنین کتاب دیگری به نام "جمهوری دوم جایگزین انقلاب محنت بار" وارد سلول زندانی های ایرانی کردند که در آنها نکات مهمی بود از جمله اینکه براندازی انقلاب ایران فقط از طریق انقلاب نرم، شدنی است، همچنین در آن کتابها در خصوص لزوم تغییر نگرش مردم و تبدیل ایران اسلامی، شبیه ترکیه سکولار، ضرورت کار فرهنگی روی کودکان ایرانی، تبلیغ جدائی دین از سیاست و القای ضرورت تجزیه ایران، مطالبی آورده شده بود.

وی افزود: رهبر انقلاب از سال ۷۷ نسبت به این دسائس دشمن، با طرح راهبردهایی مثل توجه حداکثری به تهاجم و شب شبیخون فرهنگی دشمن واکنش نشان دادند؛ در نهایت همه این دسیسه های دشمن را در اغتشاشات سال گذشته دیدیم که دشمن چه منسجم و جامع به یکایک آن عمل کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: با توجه به ویژگی های خاص بسیج و سپاه ، شما می توانید با ورود به ابعاد اجتماعی جامعه، مشکلات آن را برطرف کنید که برای این کار باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنید لذا می بایست نخست با تشکیل قرارگاه های مشخص و همچنین با فعال کردن ظرفیت های دولتی و مردمی، وارد این گود شوید.

وی تاکید کرد برای ورود به این موضوع، ابتدا باید اولویت های اجتماعی جامعه را مشخص کنیم که باتوجه به وضع موجود و آشکار شدن راهبرد دشمن برای گسترش بی حجابی و برهنگی در کشور، لذا اولویت نخست باید موضوع حفظ عفاف و حجاب است .

معروفی بر ضرورت ارتباط حداکثری با طبقات مختلف مردم و شناسایی آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: اگر هر کدام از ما ندانیم که در زیرمجموعه کاری مان چه می‌گذرد و در جریان آسیبها و نیازهای مردم نباشیم باید مسئولیت خود را رها کنیم و به دیگری بسپاریم و اگر کسی از کنار ناملایمات مردمی به سادگی بگذرد، انقلابی نیست.

وی به ارتباط گیری صحیح و دقیق و خوب با مردم تاکید کرد و گفت: یکی از شاخصه های برجسته حاج قاسم سلیمانی، نگاه خاص و زیبای وی به مردم بود و همیشه مردم را با انقلاب تعریف می کرد لذا عکس حاج قاسم هم اکنون در بیشتر خانه های مردم ایران از چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب وجود دارد و در تشییع جنازه ایشان حدود 25 میلیون نفر شرکت کردند که این به علت برجستگی های اخلاقی و رفتاری و ارتباط گیری خوب و دقیق حاج قاسم با مردم است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین همچنین افزود: به گفته رهبری، شخصیت حاج قاسم نباید ماورایی به جامعه معرفی شود بلکه وی دست یافتنی است لذا باید همه سعی کنیم این شهید را دست یافتنی تبلیغ و معرفی کنیم تا مکتب سلیمانی، تولید و تکثیر شود.

وی گفت: نظام ولایی حاج قاسم، نظام ولایت پذیری نبود بلکه ولایت باوری بود و رمز موفقیت وی همین باور و اعتقاد بود لذا حاج قاسم وقتی 4 ماه قبل از شهادتش، خانه خود را در کرمان وقف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کرد در آن موقوف نامه تاکید کرد هر کس در این مکان می خواهد فعالیت فرهنگی - مذهبی کند باید محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و همچنین محب حضرت امام خمینی و امام خامنه ای باشد که اینها از نظام ولایت باوری ایشان سرچشمه می گیرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی سیاسی بود اما سیاسی کار و سیاسی باز نبود و همیشه به دنبال تولید قدرت برای نظام ولائی بود و نگاه جامع الاطرافی به مسائل داشت.

سردار حسین معروفی همچنین گفت: در ساختار جدید بسیج یکی از ماموریت ها و وظایف ما اصلاح و بهبود ساختار اجتماعی سازمان بسیج تعریف شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها