خبرهای داغ:

امام جمعه آبادان: دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم در توسعه تجارت خارجی کشور تاثیرگذار است

- امام جمعه آبادان با اشاره به سفر آیت الله رییسی به سه کشور آمریکای لاتین، گفت: دیپلماسی اقتصادی موثر دولت سیزدهم در توسعه و تقویت مراودات تجاری و بازرگانی کشور تاثیرگذار است.
کد خبر: ۹۵۲۰۵۰۳
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان افزود: سفر رییس جمهور در هفته جاری به سه کشوری که روزی حیاط خلوت استکبار بود نشان از علاقه آن کشورها برای ارتباط با ایران اسلامی است.

 

وی اظهار کرد: دولت قبل به بهانه برجام، اهداف کشورهای غربی را دنبال می‌کرد و همین موضوع باعث فلج شدن اقتصاد کشور شده بود.

 

حجت‌الاسلام غبیشاوی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران بیان‌کرد: چمران انسانی با درجات بالای علمی و دارای اعتقادات دینی بود.

 

وی شهید چمران را یک الگو برای اساتید دانشگاه‌های کشور دانست و گفت: متاسفانه برخی اساتید کشور تفکر غربی دارند که این تفکر خیانت به کشور است.

 

خطیب جمعه آبادان افزود: برخی اساتید معجزه انقلاب اسلامی را دیده اند اما همچنان با تفکر غربی در کلاس درس حاضر می‌شوند در صورتی که جامعه دانشجویی باید ضمن فراگیری آموزش های علمی، اعتقادات دینی را نیز بیاموزد تا پشتوانه ای برای انقلاب اسلامی و ملت ایران باشد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا (س) گفت: خانواده‌های ایرانی باید این ۲ بزرگوار را الگو قرار داده و ازدواج آسان را مدنظر قرار دهند.

 

وی خواستار ترویج ازدواج آسان در کشور شد و اظهارکرد: سن ازدواج در کشور بالا رفته که یکی از دلایل آن سخت گرفتن خانواده‌ها است.

 

خطیب جمعه آبادان با انتقاد از نحوه پرداخت وام ازدواج جوانان گفت: با وجود دستور اکید رییس جمهور در راستای تسهیل در اعطای وام ازدواج، اما همچنان فرآیندهای اداری پرداخت وام ازدواج پابرجاست.

 

حجت الاسلام غبیشاوی بیان‌کرد: برای پیشگیری از پیری جمعیت کشور باید به مساله اشتغال و مسکن جوانان با جدیت بیشتری رسیدگی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار