خبرهای داغ:
 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان؛

ظلم، بی‌عدالتی و تبعیض بدترین نوع منکر است/ اجازه ندهید جوانی که فریاد عدالت‌خواهی سر داده، سیلی بخورد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: ظلم، بی‌عدالتی و تبعیض بدترین نوع منکر است
کد خبر: ۹۵۲۰۰۷۶
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

 

قزوین_ به گزارش بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین که با حضور آقای محمدمهدی اعلایی استاندار، آقای علی شعبانی رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در آیه 12 سوره مریم فرموده «خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ»، یعنی (كتاب خدا را به جد و جهد بگير)، ما باید دین، قرآن و روایات را جدی بگیریم، همه دغدغه‌هایی که ما داریم دستور دینی است اما خیلی وقت‌ها ما به این دستورات توجه ویژه نداشته‌ایم و از دیدگاه شغلی به آن‌ها نگاه کرده‌ایم ولی به آن‌ها تعهد ایمانی نداشته‌ایم

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با تأکید بر اینکه باید نگاه همه جانبه به مسائل دینی داشته باشیم، عنوان کرد: ما گاهی آن قدر روی یک مسئله‌ای متمرکز می‌شویم که از مسائل دیگر غافل می‌مانیم، این گونه نباشد که برخی چیزهای دین را بگیریم و به برخی چیزهای دیگر اعتنا نکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید از نگاه کاریکاتوری به دین پرهیز شود، بیان کرد: این گونه نباشد که دین را کاریکاتوری کنیم، یعنی یک عضوش را هر چه می‌توانیم برجسته کنیم و اعضای دیگرش را ناقص‌الخلقه به نمایش بگذاریم، بر این اساس اگر بخواهیم اجمالاً به معروف‌های مهم نگاه کنیم می‌گوییم طبق آنچه که ما در قرآن می‌بینیم توحید و معرفت جزو معروف‌های مهم هستند، این‌ها دستوری نیست، آموزشی است و راهکارهای مخصوص به خود را دارد.

وی تأکید کرد: اقامه نماز یکی از معروف‌های مهم است، خداوند در آیه 41 سوره مبارکه حج می‌فرماید "آنان که خدا را یاری می‌کنند آن‌هایی هستند که اگر در روی زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند چون می‌دانند که عاقبت کارها به دست خداست".

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مطابق این آیه اقامه نماز و دادن زکات که فقر و بیچارگی را از بین می‌برد و زمینه‌های فساد و منکرات را اصلاح می‌کند، جزو معروف‌های مهم است.

ظلم، بی‌عدالتی و تبعیض بدترین نوع منکرات به شمار می‌آیند

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ظلم، بی‌عدالتی و تبعیض بدترین نوع منکرات به شمار می‌آیند، این‌ها باعث گسترش منکر در جامعه می‌شود، این‌ها گویا کارخانه تولید منکر است که آدم‌ها را بدبین کرده و مردم را جَری می‌کنند و در مقابل نظام قرار می‌دهند، این‌ها باور و اعتماد مردم را سلب می‌کنند، پس باید در مقابلۀ با آن جدی باشیم.

وی ادامه داد: اعتمادسوزی و یأس‌پراکنی از دیگر منکرات هستند، خداوند در آیه 268 سوره بقره می‌فرماید "شيطان، شما را به هنگام انفاق، وعده فقر و تهيدستي مي‏دهد، و به فحشا و زشتي‌ها امر مي‏كند، ولي خداوند وعده آمرزش و فزوني به شما مي‏دهد، و خداوند، قدرتش وسيع، و به هر چيز داناست. به همين دليل، به وعده‌هاي خود، وفا مي‏كند".

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید کار شیطان این است که شما را تحقیر کند و بگوید هیچ چیزی نیستید و هیچ ندارید، بدترین جای تولید منکر همین طور جاهاست، این حرف یک موقع از زبان شیطان است، یک موقع از یک کانال در فضای مجازی گفته می‌شود، یا ممکن است یک سایت، شبکه رادیویی یا امثال آن باشد که در دست دشمن است.

اجازه ندهید جوانی که فریاد عدالت‌خواهی سر داده، سیلی بخورد

وی خاطرنشان کرد: صداوسیما، فضای مجازی و رسانه‌ها نیز باید در خدمت این معنا قرار بگیرند، نکته دیگر ضرورت حمایت جدی از آمران به معروف و ناهیان از منکر است، برای مثال غیرت یک جوانی گل می‌کند و علیه یک منکری فریاد می‌زند، باید دست آن جوان را بوسید، برخی از این عزیزان که فریاد می‌زنند آنقدر برای آن‌ها مشکلات ایجاد می‌شود که باورکردنی نیست، اجازه ندهید جوانی که فریاد عدالت‌خواهی سر داده، سیلی بخورد، ما باید همه بسیج شویم تا برای آنها مشکلی پیش نیاید و از آنها حمایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مرز بین ایمان و نفاق را مشخص می‌کند و نشانه مؤمن و منافق است، اگر در مقابل چشم یک منافق، منافق دیگری را نابود کنیم زیاد برایش مهم نیست، خداوند می‌فرماید مؤمنان دلسوز، ولی و حامی یکدیگر هستند، مراقب هم هستند و راضی نمی‌شوند یک نفرشان زمین بخورد، خداوند می‌فرماید اموال خود را به سفها نسپارید، طبیعی است که فضاهای تأثیرگذار تبلیغی را هم نباید در اختیار اجانب گذاشت.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امروز در این فضاها دنبال این هستند که نوجوانان و جوانان ما را به خاک ذلت بکشانند، اکنون هم شاهدیم آدم‌های فاسدی که با این جور آدم‌ها سنخیت دارند، مشغول تطهیر خود هستند تا نماینده مجلس شوند، این تولید منکر و مرکز نشر بدی‌هاست، این‌ها را باید جدی بگیریم.

اهتمام به معیشت مردم حائز اهمیت است

وی بیان کرد: اهتمام به معیشت مردم حائز اهمیت است، ما اکنون نانواهایی داریم که صبح تا شب زحمت می‌کشند و مردم هم خیلی از کار این‌ها راضی هستند، نانواهایی هم داریم که نان‌های بی‌کیفیت به دست مردم می‌دهند، این نان نیست، این تولید بدی است، گندم بیت‌المال در این گونه نانوایی‌ها حرام می‌شود و به دست مردم می‌رسد، این محل‌های تولید بدی را باید دید.

 

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار