خبرهای داغ:
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهار:

بهار جایگاه نخست تولید سیر و سیب‌زمینی در استان همدان را دارد

همدان-رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: شهرستان بهار جایگاه نخست را در تولید سیر و سیب‌زمینی در سطح استان همدان دارد.
کد خبر: ۹۵۱۹۹۱۶
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
بهار جایگاه نخست تولید سیر و سیب‌زمینی در استان همدان را دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عبدالحسین اکبری در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه همدان و بهار به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیلی که در سطح شهرستان بهار وجود دارد، اظهار کرد: سیب زمینی از عمده محصولات زراعی ما است که در سطح شهرستان حدود ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار کشت می‌کنیم و پیش بینی تولید ما در سال حدود ۲۷۰ هزار تن است.

وی افزود: سیر یک هزار و ۵۵۰ هکتار کشت می‌شود و پیش بینی تولید ما ۲۰ هزار تن تولید محصول سیر در سطح شهرستان است که شهرستان بهار جایگاه نخست را در تولید سیر و سیب‌زمینی در سطح استان همدان دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه هدف اصلی الگوی کشت و سیاست‌های دولت این است که بتوانیم گلخانه‌ها را در سطح استان و شهرستان توسعه دهیم، گفت: در حال حاضر حدود ۴ هکتار گلخانه فعال داریم و ۱/۶ در حال احداث و ۱/۸ هکتار در حال دریافت تسهیلات هستند تا به بهره‌برداری برسند.

وی عنوان کرد: همچنین ۲۸ هکتار پروانه تاسیس گلخانه صادر کردیم که باید مراحل تغییر کاربری را طی کنند.

اکبری تصریح کرد: هشت مجتمع و شهرک گلخانه‌ای در دست احداث داریم که مجوز یک مورد صادر شده و سه مورد دیگر در حال پیگیری هستند و اگر مجتمع و شهرک گلخانه‌های در دستور احداث به بهره‌برداری برسد پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هکتار گلخانه  در شهرستان بهار داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار