خبرهای داغ:

مشاور دستیار رئیس جمهور در حقوق و آزادی‌های اجتماعی: گفتمان متعالی امام راحل درباره جایگاه زن به نقطه اوج نرسیده است

مشاور دستیار رئیس جمهور در حقوق و آزادی‌های اجتماعی:
گفتمان متعالی امام راحل درباره جایگاه زن به نقطه اوج نرسیده است
مشاور امور بانوان دستیار رئیس جمهور در حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: امام خمینی (ره) گفتمان سوم از جایگاه اجتماعی زن ارائه کرد اما این الگوی ایده‌آل در ایران اسلامی به نقطه اوج خود نرسیده است.
کد خبر: ۹۵۱۸۶۶۳
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۷

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج منیره افشین‌پور سه‌شنبه شب در نشست با جمعی از بانوان تشکل‌های دانشجویی شیراز، اظهار کرد: امام خمینی (ره) هنگام هدایت انقلاب اسلامی با ۲ گروه و دیدگاه در ارتباط با فعالیت اجتماعی زن روبه‌رو بود و در یک سو متحجرانی قرار داشتند که به دنبال مستورگی زن بودند و در سمت مقابل متجددان دین‌گریز قرار داشتند که به دنبال اشاعه الگوی غربی از زن بودند.

وی افزود: امام راحل گفتمان سومی از الگوی زن را ارائه کرد که در عین مستقل بودن در حال تعالی و رشد است.

مشاور امور بانوان دستیار رئیس جمهور در حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: امام خمینی معتقد بود که باید اسباب و بستر حضور زنان در جامعه مهیا شود و این قشر در مقدرات جامعه تعیین کننده باشند.

وی بیان کرد: این الگوی گفتمانی از زن در عرصه عملیاتی برنامه‌های شش‌گانه توسعه به خوبی ارائه نشده به طوری که تا برنامه پنجم توسعه شرایط زن و خانواده منطبق با نیازهای امروز دیده نشد.

افشین‌پور گفت: این موضوع مهم در بندهای ۱۰۱، ۱۰۲ و ۱۰۳ برنامه ششم به خوبی دیده شد اما عملیاتی نشد و امروز در برنامه هفتم دیده شده است.

وی تاکید کرد: مساله زن و خانواده باید به طور جدی‌تر روی میز حکمرانی کشور قرار بگیرد تا عامل بودن و اثرگذاری زن در عرصه اجتماعی بدون مانع از سوی حاکمیت محقق شود.

مشاور امور بانوان دستیار رئیس جمهور در حقوق و آزادی‌های اجتماعی با بیان اینکه کمیت حضور زنان در مناصب و نقش‌های اجتماعی به تنهایی تعیین کننده نیست گفت: باید شرایطی فراهم شود تا زنان متناسب با تحصیلات یا توانمندی خود بتوانند به دور از نگاه جنسیتی و منطبق با شایسته‌سالاری به بالاترین جایگاه خود برسند.

وی تاکید کرد: حاکمیت باید شرایط را برای بروز و ظهور بیش از پیش گفتمان امام راحل درباره زن فراهم کند تا فضا برای مشارکت زنان در مقدرات اساسی کشور بیش از پیش باز باشد.

افشین‌پور گفت: یکی از حوزه‌های فعالیت در این زمینه برپایی تجمعات است که با اقدامات انجام شده به زودی خبرهای خوبی از حل مشکلات این حوزه شنیده خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار