نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری:

امام خمینی(ره) یک رویکرد جدید در تاریخ رقم زد

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) یک رویکرد جدید در تاریخ رقم زد.
کد خبر: ۹۵۱۸۴۹۷
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

حجت‌الاسلام سید محسن سعیدی گلپایگانی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار رسانه گفت: امام خمینی(ره) یک رهبر بزرگ و یک پدیده در قرن اخیر است که تحول بزرگی را خلق کرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) یک عالم بزرگ، با تدبیر، شجاع وبی‌باک ، دارای اخلاق نیکو، باتقوا، برنامه‌ریز و منظم ، مهربان و ... بود که در خصوص تبیین شخصیت امام خمینی (ره) می توان ساعت‌ها سخن گفت و کتاب‌ها نوشت.

گلپایگانی در ادامه گفت: امام خمینی(ره) یک راهبرد و رویکرد جدید در تاریخ رقم زد که طی آن دنیا از چند قطبی خارج و به سمت ملت‌های مظلوم چرخش خورد.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که نهضت امام خمینی(ره) در شرایطی رقم خورد که دنیا بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود در این شرایط بود که انقلاب اسلامی متولد شد و تلاش حدود ۴۰ کشور دنیا برای پایان دادن به جمهوری اسلامی ثمربخش نبود چرا که پایگاه مردمی انقلاب اسلامی آن‌قدر قوی بود که مردم جوانان خود را می‌دادند اما خاک نمی‌دادند، بنابراین نهضت امام خمینی (ره) یک الگو در سطح دنیاست که باعث شد هیمنه استکبار به هم بریزد.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) شجاع و نترس بود و ایمان راسخ با راهش داد و در عین حال هم با خدا بود راهش را برای خدا انتخاب کرده به همین دلیل در دل‌ها جای داشت.

وی بیان داشت: ظهور انقلاب اسلامی باعث شد تا یک الگوی جدیدی از حکومتی بر اساس مردم و مبانی اسلام مطرح شود که نقش‌آفرینان اصلی آن در صحنه های مختلف مردم هستند، بنابراین این انقلاب یک الگو است که می‌تواند برای ملت‌هایی که سال‌ها از چنگال استکبار ظلم و ستم به آنها رسیده مژده آزادی و استقلال را بدهد به همین دلیل انقلاب اسلامی تا به امروز با صورت پویا به راهش ادامه داده و ضروری است تا ما هم تبیین کننده راه امام خمینی (ره) باشیم.

ارسال نظرات