دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

ساحت اجتماعی دین توسط امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف عقلانیت و معنویت و عدالت‌خواهی بروز کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، ساحت اجتماعی دین توسط امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف عقلانیت و معنویت و عدالت‌خواهی بروز کرد
کد خبر: ۹۵۱۸۲۸۸
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی گیلانی روز یکشنبه در حاشیه مراسم رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی که در اردوگاه امام خمینی (ره) در منطقه لواسانات تهران در جمع دانشجویانی که از سوی دانشگاه بین المللی اهل بیت برگزار شد، درجمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: به باور بسیاری از افراد نمی‌آمد که انقلاب دینی در دنیا اتفاق بیفتد و این نظریه نیز داده شده بود که اگر انقلاب‌هایی که می‌خواهد در عصر مدرنیته تحقق پیدا کند یا لائیک یا سکولاریسم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این انقلاب برپایه ارزش‌های دینی تحقق پیدا کرده و لذا ادبیاتی را که انقلاب داشته و دارد و امام(ره) این ادبیات را تعلیم داده‌اند و آن، یک ادبیات فراملی است و فقط مربوط به ملت ایران نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ایشان آنچه را که مورد تاکید قرار می‌دادند این است که ساحت اجتماعی اسلام باید احیا شود و ما تاکنون با ساحت‌های فردی دین مواجه بودیم و امام خمینی(ره) ساحت اجتماعی دین را احیا کردند و این ساحت اجتماعی دین در ابعاد مختلف عقلانیت و معنویت و عدالت‌خواهی بروز کرد.

حجت الاسلام رمضانی گیلانی عنوان کرد:لذا وقتی که ولادت امام زمان(عج) می‌شد ایشان به مستضعفان عالم و نه فقط شیعیان و و نه فقط مسلمانان تبریک می‌فرستادند و بلکه به همه مستضعفین عالم و آزادی خواهان تبریک می‌گفتند.

وی خاطرنشان کرد:این ادبیات، یک ادبیات فراملی است، آن چه را که باید در عرصه‌بین‌الملل صادر شود این ادبیات فاخر است، ادبیاتی که بتواند جامعه بشری را به کرامت واقعی برساند یعنی این ها بتوانند دین و ارزش‌های دینی را به معنای واقعی کلمه درک کنند و اعتقاد به همبستگی به دنیا و آخرت داشته باشند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ایشان بر روی اینکه زندگی در دنیا باید با عزت و جدای از زر و زور و تزویر باشد و بر حوزه ولایت و حوزه عدالت تاکید عمیقی داشتند.

وی افزود:اگر عدالت در جوامع بشری پیاده شود در مقابل این ظلم‌ها و ستم‌ها و فقرهایی که جامعه بشری را فرا گرفته بشر می تواند به دست خودش بهشت دنیا را بسازد چون اگر عدالت به معنای واقعی پیاده شود انسان می‌تواند بهشت را تجربه کند.

حجت الاسلام رمضانی گیلانی بیان کرد:دانشجویانی که در این جا هستند از دانشگاه بین المللی اهل بیت‌اند و ما با این هدف این مسیر را دنبال می کنیم؛ یعنی مجمع جهانی اهل بیت دنبال این است که یک معرفی دقیق و جامع و عمیق از اهل بیت(ع) و آموزه‌های اهل بیت(ع) داشته باشد.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم به نخبگان جامعه و آحاد جامعه این ادبیات درست را منتقل کنیم موفق خواهیم بود امروز با افراط و تفریطی که با آن در دنیا مواجه هستیم متاسفانه برخی مصادره می کنند و به غلط اهل بیت را معرفی می کنند اگر بشود این معارف و این جایگاه و آموزه ها به صورت دقیق و جامع و عمیق معرفی شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: دنیا تشنه این معارف خواهد بود در آینده نیز فاتح میدان آنهایی هستند که بتوانند بهترنی فکر و اندیشه و اخلاق و رویکرد رفتاری را به جوامع بشری ارائه دهند ما معتقدیم که معارف اهل بیت این ظرفیت و جامعیت را دارد که به جوامع بشری امروز ایده و گفتمان ارائه دهد امروز با یک برتری گفتمانی مواجه هستیم و این باعث شده معنویت رشد جدی یابد.

وی اظهار داشت: برخی مانند ماکس وبر و شخصیت های دیگری می گفتند دین رو به انزوا است و آینده جامعه بشری آینده ای است که دین در آن جایگاهی ندارد و امام این آموزه را تعلیم داد که دین در این عصر می تواند در ساحت اجتماعی شکل شایسته ای داشته باشد.

خبرنگار میثم پاشنگ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار