حجت الاسلام بیگدلی :

مکتب امام خمینی (ره) نشات گرفته از مکتب ائمه معصومین (ع) بود

زنجان _ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:مکتب امام خمینی (ره) نشات گرفته از مکتب ائمه معصومین (ع) بود.
کد خبر: ۹۵۱۸۱۰۵
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

مکتب امام خمینی (ره) نشات گرفته از مکتب ائمه معصومین (ع) بود

حجت الاسلام بیگدلی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تسلیت ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت:امام خمینی (ره) در مکتب ائمه معصومین علیه السلام پرورش یافته بودند امام امت کسی است که شجاعت را از امیر المومنین علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام الگو گرفته بودند و در برابر ظلم و ستم ایستادگی و حامی مستضعفین بودند.

وی در ادامه گفت:امام راحل (ره) با اطرافیان خود که برای پیروزی انقلاب اسلامی مجاهدت‌های فراوان کشیدند همچون شهید بهشتی، شهید مطهری و سایر بزرگان در نبودشان اشک ریختند و این نشان از مهربانی امام است که آن‌ها را ثمره زندگی خود معرفی میکند.

حجت الاسلام بیگدلی افزود:از امام سوال کردند با کدام نیرو می‌خواهی با شاه بجنگی و طرفداران تو چه کسانی هستند؟ ایشان فرمودند: «طرفداران من در گهواره‌ها هستند» امروز شاهد آن هستیم که بیداری که امام به ملت ایران داد نه‌تن‌ها در ملت ما خاموش نشد، بلکه از ملت ایران فراتر رفته است.

وی با اشاره به حدیثی از امام کاظم علیه السلام «قُلِ الْحَقَّ وَ اِنْ کانَ فیهِ هَلاکُـکَ فَاِنَّ فیهِ نَجاتَـکَ، وَ دَعِ الْباطِلَ وَ اِنْ کانَ فیهِ نَجاتُـکَ فَاِنَّ فیهِ هَلاکَـکَ، حقّ را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد؛ چرا که [در واقع]نجات تو در آن است و باطل را رها کن، هر چند نجات تو در آن باشد؛ چرا که [در واقع]نابودى تو در آن است.»، گفت:امام با ادامه دادن راه مکتب ائمه معصومین علیهم السلام این مسئله را به جهانیان ثابت کرد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان زنجان با بیان اینکه امام خمینی (ره) در کرسی‌های درس می‌فرمودند: «حرف مرا که می‌شنوید، تعبدی نپذیرید. ‎‎‎فکر بکنید، استدلال بکنید»، عنوان کرد:امام قبل از آغاز مبارزه و بعد از آن همواره برای مطالعه‏‎ ‎‏‎‏و تدریس و نوشتن اهمیت ویژه‌ای قائل بودند و لحظه‌ای از آن دست نکشیدند و تمام وقت خود را در این رابطه صرف می‌کردند.

حجت الاسلام بیگدلی در پایان خاطرنشان کرد:امام خمینی (ره) به امیدواری و هدایت جامعه امید بسیار بالایی داشتند که در وصیتنامه خود فرمودند:این انقلاب مقدمه ظهور امام عصر (عج) است و این نشان از تبعیت از خداوند و ائمه معصومین علیهم السلام است و در پایان وصیتنامه خود می‌فرمایند:با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری‏‎ ‎‏امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران‏‎ ‎‏مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم؛ و به دعای‏‎ ‎‏خیر شما احتیاج مبرم دارم؛ و از خدای رحمان و رحیم‏‎ ‎‏می خواهم که عذرم را در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر‏‎ ‎‏بپذیرد. ‏

ارسال نظرات