خانم مریم پوریامین نویسنده گفت:

امام خمینی(ره) عزمی راسخ، کلامی نافذ و قدرتی عظیم برای به حرکت درآوردن مردم داشت.

امام خمینی(ره) عزمی راسخ، کلامی نافذ و قدرتی عظیم برای به حرکت درآوردن مردم داشت
کد خبر: ۹۵۱۷۷۸۹
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

خانم مریم پوریامین نویسنده و از اعضای انجمن قلم پیرامون شخصیت و منش امام خمینی (ره) در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: امام خمینی(ره) عزمی راسخ، کلامی نافذ و قدرتی عظیم برای به حرکت درآوردن مردم داشت. او مردی بود که راه جذب دل‌ها را می‌دانست و روایتگر مطالبات خلق مسلمان بود.
او تاکید داشت که قوانین اسلام به نفع مردان و زنان است و زنان باید در سرنوشت اساسی کشور نقش داشته باشند.
طبق نظر امام در جامعه‌ی امروز، تشکیل اجتماعات مشتاق و استفاده از آنها برای ارشاد و آموزش مهم است. او معتقد است که حرکت ایدئولوژیکی و سیاسی اسلامی توسعه می‌یابد و به اوج خود خواهد رسید. برای او استقرار حکومت اسلامی وظیفه‌ی همه‌ی مسلمانان است.
امام خمینی(ره) تاسیس حکومت اسلامی را با همه‌ی جزئیات و شرح وظایف آن ارائه نمی‌دهد، اما تمام موضوعات مجموعه مشترک المنافع اسلامی؛ یعنی امت اسلامی را قید می‌کند. برای مثال؛ مسلمانان باید حقوق بشر را اجرا کنند همچنانکه طبقه‌ی زحمتکش جامعه‌ی ما آن را می‌شناسند. این طبقه زحمتکش است که قدر آن نیت را می‌داند.
به زعم ایشان مطبوعات و رسانه‌ها باید آزادانه همه چیز را درج کنند، اما نباید در خدمت خرابکاری راست و چپ باشند. دانشگاه‌ها باید تغییر کنند و به جای خدمت به خارجیان در خدمت ملت و خواسته‌های آنان باشند. اگر به خاطر دولت، اعمال ناپسندی در اسلام ظاهر شود، این وظیفه‌ی همگان و به ویژه علما است که واقعیت را اعلام کند. اگر دشمن به سرزمین‌های مسلمانان یا مرزهای آنان حمله کند، این وظیفه‌ی تمام مسلمانان است که با هر وسیله‌ی ممکن به دفاع برخیزد. بازخوانی سخنرانی‌ها، مطالب و نصایح ایشان در تاریخ انقلاب اسلامی به ما می‌گوید که او بزرگ‌مردی حکیم، فرزانه و دانا بود. انعکاس صحبت‌‌ها و فعالیت‌های او تا همیشه تاریخ خواهد ماند.
در سالگرد ملکوتی ارتحال ایشان یادشان را گرامی و راه‌شان را پر رهرو می‌خواهیم.

ارسال نظرات