تاکید فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بر تسریع در تدوین خاطرات رزمندگان دفاع مقدس

سردار «خرم‌دل»گفت: با توجه به بالا رفتن سن رزمندگان دوران دفاع مقدس، باید در ثبت و ضبط و چاپ خاطرات آنها تسریع شود.
کد خبر: ۹۵۱۷۱۴۵
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در آیین رونمایی از هشت عنوان کتاب دفاع مقدس در یاسوج با اشاره به اهمیت ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس، اظهار داشت: همانطور که در گذشته تاریخ ما را غربی‌ها نوشتند تاریخ دفاع مقدس هم ممکن است مورد دستبرد قرار گیرد و اگر این اتفاق بیفتد آنچه می‌خواهند به خورد جامعه می‌دهند بنابراین با ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس باید از تحریف تاریخ جلوگیری کنیم.

وی افزود: چاپ بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد کار ارزشمندی است که صورت گرفته و قابل تقدیر است و با توجه به بالا رفتن سن رزمندگان دوران دفاع مقدس، باید در ثبت و ضبط و چاپ خاطرات آنها تسریع شود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اخلاص، توکل به خدا و ولایت‌مداری را سه شاخصه رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و بیان داشت: در دوران دفاع مقدس، جنگ ما یک جنگ معمولی نبود و ما از لحاظ تعداد نیروها و امکانات و پشتیبانی در تراز عراق نبودیم و اگر اخلاص و توکل و ولایت‌مداری رزمندگانمان نبود نمی‌توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

خرم‌دل با بیان اینکه باید از تاریخ درس بگیریم، ابراز داشت: نیروهای مسلح ما، بعد از دفاع مقدس با توسل به همین سه کلید واژه، این انقلاب را نگه داشته‌اند و قدرت امنیتی و نظامی ما به شکل اعجاب‌انگیزی توسعه پیدا کرده است و بخش مهمی از شگفتی‌ها و موفقیت‌های ما در عرصه‌های مختلف مرهون توکل به خدا، اخلاص و ولایت‌مداری دانشمندانمان است.

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «خرمشهرها در پیش است»، خاطرنشان کرد: خرمشهر نماد قدرت، شوکت، عظمت و تدبیر جمهوری اسلامی بود، امام فرمود خرمشهر باید آزاد شود و رزمندگان ما به فرمان ولی خود گوش فرا دادند و در حالی که تصرف خرمشهر از هر جهت غیرقابل باور بود و در معادلات نظامی نمی‌گنجید، اما این اتفاق با اخلاص و توکل رزمندگان ما رخ داد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به جنگ ترکیبی دشمن اشاره داشت و تصریح کرد: امروز دشمن می‌خواهد ما را ناامید و روح و روان ما را تسخیر کند که متاسفانه در برخی جاها این اتفاق صورت گرفته است، اما باید بدانیم که هر جا به خدا توکل کردیم پیروز شدیم و به گفته شهید میثمی قدرت ما به امکانات ما نیست به اتصال ما به خداوند است و هر چه این اتصال قوی‌تر باشد قدرت ما بیشتر است.

خرم‌دل پیروزی‌ها و موفقیت‌های امروز ایران و جبهه مقاومت در منطقه را مرهون خون شهدا دانست و متذکر شد: خون شهید جوشش و رویش دارد و هدررفتنی نیست همانطور که صبر و پایداری آزادگان و جانبازان و پدران و مادران شهدا هدررفتنی نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس را برجسته و تدوین کنیم، اضافه کرد: ما امروز به وجود پیشکسوتان دفاع مقدس متنعم هستیم و وظیفه داریم گنجینه ارزشمند خاطرت آنها را به آیندگان برسانیم و نگذاریم تاریخ را آنطور که دشمنان می‌خواهند بنویسند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار