حجت الاسلام بیگدلی:

عدالت اجتماعی و صله رحم دو ویژگی برجسته امام رضا(ع) است

زنجان _ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان گفت: عدالت اجتماعی و صله رحم از دوویژگی برجسته امام رضا(ع) است.
کد خبر: ۹۵۱۶۹۹۳
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

عدالت اجتماعی و صله رحم از دوویژگی برجسته امام رضا(ع) است

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک ولادت امام رضا علیه‌‌السلام و دهه کرامت، اظهار داشت:ایرانی ها شیعه بودن خود را مدیون خدمات امام رضا (ع)هستند و زمانی که ایشان به ایران آمدند بسیاری از امامزاده ها به کشور آمدند و در جای جای کشور با حضور خودشان فرهنگ شیعه را در میان مردم ایران زمین اشاعه دادند.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به میهمان نوازی امام رضا (ع)، گفت :یکی از جلوه های مردم دوستی حضرت این بود که سعی می کرد هرگز تنها غذا نخورند و دوست و همراهی را به خوردن غذا فرا می خوانند و امروزه نیز این مسئله روشن است چرا که هیچکس از زائران امام رضا(ع) ناامید نمی شود و این نشان از رحمت و برکت حضرت است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) «دوستی با مردم نصف عقل است»، عنوان کرد:عدالت اجتماعی،کمک به همنوع، مهربانی با خانواده، مهربانی با دوستان، مهربانی با غیر مسلمان در نگاه حضرت با اهمیت و ویژه بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع)،«یَکوُنُ الرَّجُلُ یَصِلُ رَحِمَهُ، فَیَکُونُ قَد بَقِیَ مِن عُمرِهِ ثَلاثُ سِنینَ، فَیُصَیِّرهَا اللهُ ثَلاثینَ سَنهً، وَ یَفعَلُ اللهُ ما یَشاءِ؛گاهی کسی صله ی رحم می کند، در حالی که از عمرش سه سال باقی مانده است. خداوند (به خاطر این عمل) باقی مانده عمر او را سی سال می کند. و خداوند آنچه را بخواهد، می کند»، خاطرنشان کرد:صله رحم و ارتباط با خویشاوندان و کمک و حل مشکلات و نیازهای آنان آثار بسیاری در زندگی اخروی و دنیوی دارد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر ویژگی های امام مهربانی ها، افزود:صلح، سازش،نداشتن کینه،نفرت،تقوا، سخاوت، پرهیزگاری، صداقت، اخلاق نیکو، صبر، مقاومت و ایستادگی از جمله ویژگی‌های حضرت است.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به شاخص ترین ویژگی امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد:همانطور که در روایات آمده است امام رضا (ع) عنایت و توجه ویژه‌ای به حیوانات داشتند و برخورد ایشان در قبال حیوانات بیشتر رفتارهای حمایتی بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد:امام‌ رضا (ع) ولی نعمت ما ایرانیان است و در روز میلاد حضرت میلیون ها نفر از سراسر جهان برای ادای احترام و طلب حاجات خود به مشهد مقدس و به مرقد او می‌روند و این عشق و ارادت مردم به ساحت مقدس امام مهربانی ها همواره جاری و ساری است.

ارسال نظرات