سرهنگ فروزنده:

روشنگری و شبهه زدایی از مهمترین وظایف اساتید است

زنجان _ معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه دشمن با شناخت کامل وارد جنگ شناختی شده است، گفت:روشنگری و شبهه زدایی از مهمترین وظایف اساتید است.
کد خبر: ۹۵۱۶۸۵۵
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

روشنگری و شبهه زدایی از مهمترین وظایف اساتید است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ جلسه شورای عالی بسیج اساتید با حضور سرهنگ فروزنده، معاون اجرایی سپاه، دکتر رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، سرهنگ جهانبخشی، مسئول بسیج سازندگی، دکتر اسماعیل پور، مسئول بسیج اساتید و اعضای شورای بسیج اساتید استان زنجان در سالن جلسات دانشگاه جامع علمی کاربردی این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ محمد فروزنده، معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به موضوع علم و دانش، اظهار داشت:علم و دانش مدل غرب گرایانه که برای بدست آوردن قدرت و ثروت است مدنظر رهبری نیست بلکه هدف ما کمک به مستضعفین و افراد کم برخوردار جامعه و ترویج تفکر اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز فعالیت گسترده و تاثیر گذار در حوزه علم و دانش بسیار مهم است، گفت:اساتید و پژوهشگران در خط مقدم جنگ شناختی و ترکیبی هستند که متاسفانه این جنگ جامع ما را فراگرفته است و باید اقدامات سازنده در این حوزه صورت بگیرد.

سرهنگ فروزنده با بیان اینکه اساتید بویژه بسیج اساتید می‌تواند تاثیر عمیق‌تر در دل جامعه داشته باشد، افزود:امروز مشکل جدی جامعه شبهه است که باید در حوزه شبهه زدایی گام‌های اساسی برداشت.

این مسئول با اشاره به اینکه به گفته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهاد تبیین در شرایط کنونی جامعه امری مهم و فوری و قطعی است، تاکید کرد:اساتید که بیشترین ارتباط را با جوانان و دانشجویان دارند می‌توانند انقلاب و دستاورد‌های انقلاب اسلامی را بازگو کنند و اجازه ندهند دشمن تفکر جوانان ما را منحرف سازند.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه امروز هدف اصلی احصاء چالش‌های کشور در حوزه جنگ شناختی و ترکیبی است، تصریح کرد:در حوزه جنگ شناختی ترور فکری اتفاق افتاده است همان گونه که مقام معظم رهبری «مدظله العالی» فرمودند اجازه ندهیم جای جلاد و شیطان تغییر کند، نباید اجازه داد ترور فکری صورت بگیرد.

سرهنگ فروزنده با بیان اینکه دشمنان با علم و شناخت کامل به میدان جنگ آمده است، گفت:بسیج اساتید می‌تواند با علم و دانش این حصار تبلیغاتی دشمن را شکسته و فتنه‌های دشمن را خنثی کند.

وی با اشاره به اینکه شبهه زدایی از نیاز‌های مهم جامعه است، عنوان کرد:اساتید و بزرگان این عرصه می‌توانند با اتحاد و انسجام در این مسیر قدم برداشته و حقایق و موفقیت‌های انقلاب اسلامی را تبیین کنند.

تبیین مکتب و اندیشه‌های امام خمینی (ره) از وظایف خطیر اساتید است 

در ادامه جلسه سرهنگ اقبال جهانبخشی، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار داشت:امروز وظیفه خطیر اساتید روشنگری و تبیین انقلاب و دستاورد‌های انقلاب و مکتب و نهضت امام راحل (ره) است.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در چهار کارگروه قرارگاه جهادی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و نهضت کمک مومنانه فعالیت دارد، گفت:در حوزه محرومیت زدایی در چهار عرصه فعالیت داریم که مهمترین آن جهاد آبرسانی است که در سطح استان و شهرستان صورت می‌گیرد و تا کنون در این حوزه به ۵۷ روستا آبرسانی شده است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرایی شده، گفت: آبخیزتا جالیز که بیشترین فعالیت در حوزه کشاورزی بوده و احداث استخر، ایجاد کانال که با همکاری و مشارکت جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

سرهنگ جهانبخشی به حوزه مسکن محرومین اشاره کرد و افزود:با کمک و همکاری کمیته امداد استان خوشبختانه واحد مسکونی برای خانواده‌های کم برخوردار ساخته و در اختیار عزیزان قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به قرارگاه اقتصاد مقاومتی در حوزه جهاد روشنایی وپنل‌های خورشیدی، اذعان داشت:این طرح با دوهدف اشتغالزایی برای خانواده کم‌برخوردار و ایجاد در آمد و صرفه جویی در مصرف برق برنامه ریزی شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه خاطرنشان کرد:پرداخت تسهیلات در حوزه تولید و اشتغال، واکسیناسیون دام با همکاری دامپزشکی، پرداخت کمک تحصیلی و اهدا جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت از جمله اقدامات صورت گرفته می‌باشد.

سرهنگ جهانبخشی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۳۵۰ گروه جهادی در سطح استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی جغرافیا محور و محله محور هستند که برای حل مشکلات مردم بویژه افراد کم برخوردار جامعه همواره در حال خدمت رسانی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار