خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مطهری:

حجاب و عفاف جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد

همدان-مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به دیدگاه اسلام در مورد حجاب با تاکید بر آیات و روایات گفت: حجاب و عفاف جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد.
کد خبر: ۹۵۱۶۱۷۸
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام امیر مطهری در نشست سیاسی بصیرتی با موضوع عفاف و حجاب با حضور کارکنان و بازنشستگان سپاه ناحیه کبودراهنگ برگزار شد، اظهار کرد: در مواجهه با حجاب چهار حالت وجود دارد؛ اینکه کسی حجاب را قبول ندارد و می‌خواهد بپذیرد؛ دیگری با نگاه به تفکر اندیشمندان غربی، دیدگاه اسلام و موضوع عقلی حجاب است.

وی با اشاره به دیدگاه اسلام در مورد حجاب با تاکید بر آیات و روایات عنوان کرد: حجاب و عفاف جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد، دیدگاه اسلام و قرآن بر این است که اگر زنان پوشش خود را رعایت کنند مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: در تصویر نگاره‌هایی که از ایرانیان باستان به جا مانده است پوشش داشته‌اند، هر چند چادر نداشته‌اند اما پوشش را رعایت می‌کردند.

وی افزود: نظر اندیشمندان غربی در خصوص حجاب این است که زن نباید به راحتی در دسترس باشد و آنها هم به این قائل هستند که زن باید محدودیت‌هایی داشته باشد.

مطهری در ادامه با تاکید بر دلیل عقلی حجاب عنوان کرد: اگر کاری، بود و نبودش یکی باشد دیگر رقابتی نخواهد داشت و این یک نوع هم زیستی مسالمت آمیز بدون درگیری و خشونت خواهد بود و عنوان می‌کنند حجاب یک امر سلیقه‌ای است در حالی که پاسخ این دلیل عقلی می‌شود اینکه اگر حجاب سلیقه‌ای باشد جامعه دچار فساد و انحطاط اخلاقی می‌شود.

وی اظهار کرد: در جامعه غربی کار به جایی رسیده است که همجنس‌گرایی به راحتی ترویج می‌شود و در مجلس آن کشور به تصویب می‌رسد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: بیشترین انحطاط اخلاقی در آمریکا است در حالی که آزادی هم هست و محدودیت نیست و انسان سیری ناپذیر است و این تفکر که انسان آزاد باشد عادی انگاری می‌شود در حالی که بیشترین تخلفات اخلاقی در غرب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار