خبرهای داغ:
سردار ظفری:

فتح خرمشهر معادلات جنگ تحمیلی را تغییر داد

همدان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به توان دشمن جهانی در دوران دفاع گفت: فتح خرمشهر معادلات جنگ تحمیلی را تغییر داد.
کد خبر: ۹۵۱۵۲۱۰
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن فردوسی تویسرکان اظهار کرد: وظیفه همه گفتن از شهیدان است هرچند شهیدان هرچه گمنام‌تر باشند عظمت پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه اگر از شهیدان نام برده نمی‌شود به طور قطع خواست خود شهیدان است، گفت: گمنامی شهیدان را جاودانه می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به توان دشمن جهانی در دوران دفاع گفت: فتح خرمشهر معادلات جنگ تحمیلی را تغییر داد.

وی افزود: صدام از اصل قرابت استفاده و به ایران اسلامی حمله کرد که در این امر کشورهای مختلفی صدام را یاری کردند، شاید خیلی از افراد ظهور و بروز مستقیم آمریکا و اروپا را در خط مقدم جنگ مشاهده نکرده باشند اما این کشورها از نظر راهبردی و پشتیبانی صدام را یاری کردند  اما با وجود همه حمایت‌ها و هدایت‌ها ایران اسلامی پیروز میدان بود .

سردار ظفری گفت: جنگ تحمیلی برای جلوگیری از ترویج مدل جدید انقلاب اسلامی در جهان بود برای اینکه از نمونه برداری این مدل جلوگیری شود که امروز ثمرات این الگو در نقطه نقطه جهان دیده می‌شود.

وی فاصله گرفتن از فرهنگ جهاد وشهادت را بزرگ‌ترین تهدید برای کشور دانست و گفت: فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت ما را به سمت و سویی هدایت می‌کند که نتوانیم در بحران‌ها با بصیرت تصمیم‌گیری کنیم که نمونه عینی برخی از مشکلات کشور به دلیل این فاصله گرفتن است.

*فتح خرمشهر بزرگ‌ترین فتح در جهان بود

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز در این مراسم با بیان اینکه فتح خرمشهر بزرگ‌ترین فتح در جهان بود، گفت: عنایت ویژه هدایت رزمندگان درفتح خرمشهر به وضوح قابل مشاهده است وگرنه با تجهیزات و امکانات و موانعی که صدام در کنار خرمشهر ایجاد کرده بود و با قدرت هم اعلام کرده بود که اگر ایران خرمشهر را آزاد کند کلید بصره را به آنان خواهیم داد، جهانیان فکر نمی‌کردند این پیروز بزرگ صورت گیرد.

سرهنگ کامران کریمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۶شهید آزادسازی خرمشهر از اهالی تویسرکان گفت: اگر نبود ایثار رزمندگان و اهدا خون شهدا، خرمشهر در اختیار عراقی‌ها بود و معادله جنگ به گونه دیگری رقم می‌خورد اما عنایت خدا و جانفشانی رزمندگان در خرمشهر بسترساز اقتدار ایران در زمان فعلی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار