خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

غفلت مسئولین در برابر دشمن به معنی سقوط خرمشهرها است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه شما فکر نکنید اگر غفلت کردید دشمن هم غافل می‌شود، گفت: غفلت مسئولین در برابر دشمن به معنی سقوط خرمشهرها است.
کد خبر: ۹۵۱۴۹۶۳
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله شعبانی موثقی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان همدان که به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در تیپ انصارانصارالحسین(ع) استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: تبیین نکاتی همچون دلایل سقوط خرمشهر بسیار حائز اهمیت است چراکه امروز دشمن تلاش می‌کند شرایط را در اختیار خودش بگیرد تا بتواند بیشتر به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز ما فشار بیاورد.

 وی افزود: خرمشهر شهری بود که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود اما نزدیک به 500 روز توسط رژیم بعثی به اشغال درآمد که با عنایت الهی و تلاش رزمندگان باز پس گرفته شد.

 امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: عوامل سقوط خرمشهر فراوان است که از جمله آن می‌توان به عوامل نظامی و همچنین عدم انسجام نیروها در ابتدای انقلاب اشاره کرد.

وی با اشاره به مهمترین عوامل سقوط خرمشهر گفت: اولین عامل عدم ادراک واقعی از تهدید‌ها است، وقتی لایه‌های تهدید دشمن به درستی درک نشود یا زمانی که تهدید دشمن لایه‌های مختلفی داشته باشد اما ما مشغول بخشی از آن می‌شویم در تحلیل‌های خود نمی‌توانیم درک عمیقی از لایه‌های پنهانی تهدید داشته باشیم.

شعبانی موثقی افزود: یکی از شواهد عدم اطلاع واقعی از تهدیدها، جمله مشاور نظامی بنی صدر است که می‌گوید خرمشهر ارزش نظامی ندارد یا در جای دیگر می‌گوید ما باید به سبک اشکانیان بجنگیم یعنی زمین بدهیم و زمان بخریم که این تحلیل غلط و تسامح مقابل اشغال شدن خرمشهر از جمله دلایل سقوط خرمشهر است.

وی گفت: دومین عامل سقوط خرمشهر عدم آمادگی مقابله با تهدیدها است، گاهی تهدیدات دشمن را درک می‌کنیم ولی برنامه برای مقابله با تهدیدات نداریم، وقتی برنامه‌ای هم وجود نداشته باشد طبیعتاً تهدید جدی‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: سومین عامل عدم توجه به هشدارهای مردم بود، ۳۵ تا ۴۵ روز مقاومت مردمی در شهر خرمشهر ایجاد شد نیروهای سپاه و ارتش به بنی صدر هشدار دادند ولی توجهی نشد.

 وی گفت: وقتی مسئولی مدیریت تهدید را نداند و به هشدارها توجه نکند اصل بر غافلگیر شدن است و باید منتظر باشیم دشمن در سرزمین‌های اسلامی خیمه بزند.

 شعبانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه شما فکر نکنید اگر غفلت کردید دشمن هم غافل می‌شود، گفت: غفلت مسئولین در برابر دشمن به معنی سقوط خرمشهرها است.

وی ادامه داد: خرمشهر یک نماد بود از سقوطی که اتفاق افتاد و از تسامحی که صورت گرفت ولی ملت بزرگ ایران نشان دادند که مردمی نیستند که بگذارند شهرشان سقوط کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلایل فتح خرمشهر گفت: ایمان به خدا و امدادهای غیبی از جمله این دلایل است ولی اساس و دلیل اصلی فتح خرمشهر این بود که توانستیم مبانی هویتی و فرهنگی خود را تقویت کنیم.

 وی افزود: هر ملتی که به مبنای هویتی و ملیتی و فرهنگی خود معتقد باشد و در میدان عمل هم مبتنی بر این مبانی عمل کند موفق خواهد بود.

 شعبانی گفت: مبانی هویتی و فرهنگی کشور ما بر اساس دین مبین اسلام بنا نهاده شده است، اسلام باعث ایجاد حرکت در نیروهای ما شد و همین عامل باعث توکل رزمندگان به خدا شد و امدادهای غیبی نصیب ما شد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز مسئولین ما بر اساس مبنای هویتی و فرهنگی عمل کنند و مردم ما نیز به این مبانی معتقد باشند ما خرمشهرهای زیادی را در عرصه‌های مختلف همچون اقتصاد فضای مجازی حجاب و عفاف سیاسی و اجتماعی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار