با حضور مدیر کل دامپزشکی استان یزد و گروه‌های جهادی دامپزشکی:

اردوی جهادی واکسیناسیون دامپزشکی شهرستان بهاباد آغاز شد

اردوی جهادی دامپزشکی شهرستان بهاباد با عنوان طرح واکسیناسیون وسم پاشی دام‌ها با حضور مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از مدیران وکارکنان دامپزشکی استان در بخش محروم آسفیچ این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۱۴۶۶۴
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، اردوی جهادی دامپزشکی شهرستان بهاباد با عنوان طرح واکسیناسیون وسم پاشی دام‌ها با حضور مدیر کل دامپزشکی استان، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداربهاباد وفرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان و جمعی از مدیران وکارکنان دامپزشکی استان ورئیس شبکه دامپزشکی بهاباد در بخش محروم آسفیچ این شهرستان صبح امروز یکشنبه آغاز شد.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد ضمن بازدید از مناطق عملیاتی اردوی جهادی دامپزشکی روستا‌های بخش آسفیچ بهاباد در گفتگو با خبرنگاران درخصوص این اردو اظهارداشت: این اردو متشکل از ۶ اکیپ تخصصی در زمینه دامپزشکی که آموزش و ترویج، واکسیناسیون رایگان و سم پاشی رایگان بدن دام در دستور کار آن‌ها قرار دارد فعالیت خود را درروستا‌های بخش آسفیچ شهرستان بهاباد آغاز کردند.
دکتر علی فاتح نیا اردوی جهاد دامپزشکی را نوید خوبی در حوزه کنترل و مهار بیماری‌های دامی دانست و تأکید کرد حفظ دام عشایری و دامداران، یکی از مأموریت‌های دامپزشکی دانست و خاطرنشان کرد: تمام اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در راستای حفظ سرمایه‌های دامی است.
وی بیان نمود: در اردوی جهادی دامپزشکی خدمات رایگان به دامدارن ارائه و درخصوص بسیاری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان آموزش رایگان داده می‌شود که این آموزش‌ها در ارتقاء بهداشت و کمک به سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت خواهد بود.
این مسئول اضافه نمود: این دوره‌های آموزشی ویژه دامداران مربوط به رعایت بهداشت دام، فرآورده‌های دامی و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در دستور کار مروجین است و همچنین ارائه آموزش ذبح شرعی توسط نماینده، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان برای بهره برداران این حوزه اجرا می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد در ادامه گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش انگل‌های خارجی بدن دام همانند کک وکنه سمپاشی بدن دام نیز صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه این اردوی جهادی به مدت دوروز در بخش محروم آسفیچ بهاباد برگزارمیشود گفت: دراین اردوی جهادی بیش از ده هزارراس ازدام‌ها شامل گوسفندان واکسینه وسم پاشی خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار