یادداشت/

فرزند عامل اقتدار و بازوی توانای والدین در شرایط سخت زندگی است

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ساوجبلاغ در یادداشتی به اهمیت فرزند آوری و جوانی جمعیت اشاره کرد. 
کد خبر: ۹۵۱۴۲۱۳
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام مهدی شفیع خانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ساوجبلاغ، در یادداشتی به اهمیت فرزند آوری و جوانی جمعیت اشاره کرد. متن یادداشت به شرح زیر است: 

 

فرزند عامل اقتدار و بازوی توانای والدین در شرایط سخت زندگی است

 

روایات اسلامی و سبک زندگی ایرانی نشان می‌دهد که فرزند عامل اقتدار و بازوی توانای والدین در شرایط سخت زندگی است. 

امام رضا علیه السلام فرمود: از برکات ازدواج اندوختن فرزند برای رویارویی با سختی‌های روزگار و پیامدهای زمانه است.

به این جهت قرآن کریم داشتن مال و فرزندان را نشانه امداد الهی و وسیله قدرتمندی و اقتدار می‌داند و می‌فرماید: ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَ أَمْدَدْناکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنینَ وَ جَعَلْناکُمْ أَکْثَرَ نَفیراً 

سپس غلبه و تسلط بر آن‌ها را به شما بازمی گردانیم و شما را به وسیله اموال و فرزندانی یاری می‌کنیم و از حیث نفرات بیشتر از آن‌ها قرار می‌دهیم.

وجود فرزندان در خانواده آثار و فواید جسمانی و روحی روان شناختی فراوانی برای والدین به دنبال دارد.خانواده‌هایی که صاحب فرزندند، بیش از خانواده‌های بدون فرزند از زندگی لذت می‌برند و احساس خوشبختی بیشتری می‌کنند.

امام صادق علیه السلام نیز در سفارش به فردی که پس از سال‌ها ازدواج صاحب فرزند نشده بود، فرمود: زمانی که یکی از شما فرزنددار شدنش دیر شود، باید بگوید: «اللَّهُمَّ لَاتَذَرْنِی‏ فَرْداً وَحِیداً وَحْشاً، فَیَقْصُرَ شُکْرِی عَنْ‏ تَفَکُّرِی، بَلْ هَبْ لِی أُنْساً وَ عَاقِبَةَ صِدْقٍ ذُکُوراً وَ إِنَاثاً، أَسْکُنُ إِلَیْهِمْ مِنَ الْوَحْشَةِ وَ آنَسُ بِهِمْ مِنَ الْوَحْدَةِ وَ أَشْکُرُکَ عَلی‏ تَمَامِ النِّعْمَة.

خدایا مرا تنها و وحشت زده نگذار تا سپاسگزاریم از تدبیرم کمتر شود بلکه محل انس و جانشینی درست از پسران و دختران را به من ببخش که از وحشت به اینان انس گیرم و از وحدت با آنان آرامش یابم و به هنگام کامل شدن نعمت تو را سپاس گویم.

در این دعا وجود فرزند باعث آرامش و عاملی برای دوری از وحشت و تنهایی به شمار آمده است. به این دلیل برخی از اندیشمندان در تبیین کارکرد فرزند در کانون خانواده معتقدند که زناشویی بدون فرزند پژمردگی است و پس از آوردن فرزند کانون زندگی به شکوفایی می‌رسد بلکه پس از بچه دارشدن زندگی دارای معنای حقیقی می‌شود و خانه به وسیله فرزند، پر از خنده و نشاط می‌گردد.

این آیات و روایت نشانه ای از اهمیت موضوع فرزند آوری در اسلام دارد مقام معظم رهبری( مدظله العالی) بارها در مورد اهمیت این موضوع فرموده اند که ان‌شاءالله اهتمام کلی نسبت به این موضوع مهم صورت بگیرد و  شاهد رشد تعداد فرزندان باشیم همه باید بدانیم که محدود کردن تعداد فرزندان برنامه ی دشمنان علیه خانواده می باشد که ان‌شاءالله با بصیرت مردم شریف ایران اسلامی و همت مسئولین در این موضوع نقشه ی شوم دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی نقش بر آب می شود و آینده از آن جوانان عزیز و غیور ایران اسلامی می باشد و این فرزندان حماسه آفرینندگان آینده این کشور هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها