خبرهای داغ:

"پهلوی ها" چه سرمایه‌هایی را از ملت ایران دزدیدند؟ / جزیره متعلق به ایران در اسپانیا چه شد؟

عده‌ای به دنبال تطهیر خاندان پهلوی هستند و فکر می‌کنند، می‌توانند سیاهی و تباهی آن‌ها را کم رنگ کنند، اما غافل از اینکه زخمی که این خانواده بر پیکر مردم ایران زده است با گذر زمان نه خوب و نه فراموش می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۴۱۲۴
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳


به گزارش خبرگزاری بسیج، در اغتشاشات پائیز ۱۴۰۱ افراد، احزاب و گروه‌های معاند و حتی دولت‌های مختلفی سعی کردند برغلظت ناآرامی ها بیفزایند.یکی از افرادی که سعی کرد در این میان زیاد دیده شود و نقش زیادی در شعله ور کردن این فتنه غربی- عربی – عبری داشته باشد، رضا پهلوی فرزند محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران بود. اما هرچه تلاش کرد  به در بسته خورد و در نهایت با موج بی میلی ایرانیان روبرو شد.

یکی ازعلل کم توجهی مردم به این شخص و خانوده منحوسش، فسادها، اختلاس ها، قتل، جنایت و خیانت‌های عجیب وغریب این خاندان، ضد مردم ایران زمین است. به نحوی که حمید روحانی رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفته است شاه و اطرافیانش، اموال ارزشمندی را از کشور، همراه خود خارج کردند و جواهراتی که از ایران برده‌اند و پول‌هایی که در بانک‌های خارجی داشته و دارند آن قدر زیاد است که اگر تا صد پشت شان هم بخورند باز باقی می‌ماند و عده‌ای به دنبال تطهیر خاندان پهلوی هستند و فکر می‌کنند می‌توانند سیاهی و تباهی آن‌ها را کم رنگ کنند، اما غافل از اینکه زخمی که این خانواده بر پیکر مردم ایران زده است با گذر زمان نه خوب و نه فراموش می‌شود.

دبیر مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی: در موضوع استرداد اموال مسروقه "پهلوی ها"، مطالبه گری مناسبی نداشته ایم


مهدی حاج ملا علی کنی دبیر مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی
در گفتگو با خبرگزاری بسیج، در این باره گفته است ما تاکنون در موضوع استرداد اموال مسروقه توسط محمدرضا پهلوی و خاندانش کنش گری و مطالبه گری مناسبی نداشته ایم و این کنش گری باید در دهه نخست انقلاب که شور و هیجان خاص خود را داشت پیگیری می‌شد، اما هم اکنون هم که این مطالبه گری‌ها مطرح شده مناسب و مغتنم است.

در کنار موضوع استرداد اموال باید در موضوعات مختلف از جمله موضوع حقوقی ۸ سال دفاع مقدس و تبعات آن، موضوع جانبازان شیمیائی و قطع نخاعی و خانواده‌های بی سرپرست ناشی از تهاجم صدام به ایران هم اقدام حقوقی خاصی انجام دهیم؛ و در این موارد می‌بایست کنش گری و مطالبه گری کنیم تا منجر به صدور لوایح، دادخواست وشکوائیه شود.


انبارکی: تیم مذاکراتی "بازگشت اموال مسروقه ایران" را به مذاکرات الحاق کند


سهراب انبارکی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان
هم در گفتگو با ما در این باره گفت: در موضوع استرداد اموال مسروقه توسط خاندان پهلوی اقداماتی شده، اما در موضوعات حقوقی این چنینی، حداقل‌ترین اقدامات انجام شده است و باید توسط حقوقدانان از دستگاه‌های متولی مطالبه کنیم. به عنوان مثال ۱۷ هکتار از بهترین زمین‌های تهران، در دوران ناصرالدین شاه به انگلیس داده شد.

 اموالی که مسروقه شده است اگر برگردد، در معیشت مردم تاثیرمی گذارد لذا ما مطالبه گرهستیم و این موضوع را دنبال می‌کنیم و درموضوع استرداد اموال مسروقه توسط خاندان سراسر فساد پهلوی، سیاهه زیادی منتشر شده است مثلا درموضوع تسخیر لانه جاسوسی در یکی از مفاد قرارداد الجزایر در بند دوم آمده است که آمریکا باید اطمینان دهد هرگونه تصمیم دادگاه آمریکا را در خصوص انتقال اموال محمدرضا پهلوی انجام دهد لذا تیم مذاکراتی ما باید بحث بازگشت اموال مسروقه ملت ایران را به مذاکرات هسته‌ای الحاق کنند.

بند دوم قرارداد الجزایر جای پیگیری در عرصه بین المللی دارد و حتی فرح پهلوی در کتاب خاطراتش می‌گوید که واهمه‌ای از این دارد که ایران از طریق بند قرارداد الجزایر اموال پهلوی را استرداد کند؛ لذا با استناد به این بند، کمیته حقیقت یاب ایرانی باید به کشور‌های اروپایی برود و اموال ایران را شناسایی کند.

بر اساس بررسی‌ها حدود ۳۵ میلیارد دلار طلا، جواهرات و عتیقه جات و حدود ۳۰ میلیارد دلار اموال و مستغلات ایران، توسط محمدرضا پهلوی و خاندانش غارت و سرقت شده است که استرداد آن را به جد دنبال می‌کنیم و با وجود گذشت چند دهه از فرار این خاندان منحوس از کشور، ما خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب در این باره با هدف استرداد این اموال هستیم لذا در مطالبه گری و امکان سنجی ها، نخست باید شعبه ۵۵ دادگاه بین الملل قوه قضائیه کشورمان ورود و سرقت را نه تنها از منظر حقوقی بلکه از منظر کیفری پیگیری کند، چون در این باره سرقت و غارت انجام شده است و وزارت امور خارجه باید دومین مطالبه گر استرداد اموال مسروقه باشد و اعلام کند چرا بندی که در قرارداد الجزایر در این باره قید شده است را پیگیری نمی‌کند.


سومین مطالبه گر سازمان‌های مردم نهاد هستند که در دادگاه‌های بین المللی می‌توانند این موضوع را مطالبه و پیگیری کنند و مستنداتی در این باره است که رسانه‌های خارجی و برخی از اعضای خاندان پهلوی به آن اشاره کرده اند که می‌توان به عنوان یک سند حقوقی در دادگاه‌های بین المللی در این باره مطالبه گری داشت که این موارد به شرح زیر است:

                                                                  گزارش ثروت شاه در کریستین ساینس مانیتور


مستندات دزدی بزرگ خاندان پهلوی از ملت ایران

روزنامه دیلی تلگراف در ۱۸ زانویه ۲۰۲۳ اعلام کرد شاه انقدر با خود طلا و وسائل قابل حمل برد که هواپیما قدرت پرواز نداشت.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد شاه ایران ۳۵ میلیارد دلاراز ایران خارج کرده است.
احمدعلی مسعود انصاری پسر خاله فرح پهلوی و از همراهان محمدرضا شاه می‌گوید: یک سال بعد از مرگ شاه، ۱۶۰ چمدان جواهرات توسط سرهنگ محمدی از اعضای گارد شاهنشاهی به قاهره مصر منتقل شد.

امیر اصلان افشار رئیس تشریفات دربار پهلوی نیز در کتابی به عنوان " سرو‌ها در باد " گفته است ۱۰ روز مانده به فرار شاه از ایران، به دستور محمدرضا پهلوی ۳۸۴ عدد چمدان شامل طلا، جواهرات و وسائل گران قیمت توسط دو هواپیمای بوئینگ از ایران خارج شد.

همچنین شاه چند قصر، باغ و کاخ در چند کشور اروپایی از جمله ایتالیا و سوئیس داشته است که قصر سنت موریتز سوئیس مشهور به پایتخت زمستانی ایران است.

محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۵۰ جزیره‌ای در اسپانیا به قیمت ۷۰۰ میلیون دلار و در سال ۱۹۷۸ باغی به ارزش یک میلیون پوند در منطقه کوه‌های راکی و همچنین کاخ گل رز را در سوئیس به قیمت یک و نیم میلیون فرانک خریداری کرد که بعدا به قیمت ۱۰ میلیون فرانک توسط خانواده پهلوی فروخته شد.

تاج شاهنشاهی با ۳۳۸۰ قطعه الماس و ۵۰ قطعه زمرد و ۳۶۸ حبه مروارید با وزن بیش از ۲ کیلوگرم و تاج ملکه با ۱۶۴۶ قطعه الماس به ارزش ده‌ها میلیون دلار جزء اموال مسروقه است.

سهراب انبارکی در پایان سخنانش تاکید کرد: کمیته حقیقت یاب باید این موارد را پیگیری و مطالبه کند و به اطلاع مردم برساند که این مصداقی از جهاد تبیین می‌باشد.

ت ۸۹۹۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها