مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

زنجانی‌ها ۶۰ میلیارد تومان زکات دادند

زنجان - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:سال گذشته ۵۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری و در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و کمک معیشت هزینه شده است.
کد خبر: ۹۵۱۲۹۲۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

زنجانی‌ها ۶۰ میلیارد تومان زکات دادند

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛روح‌اله صالحی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود سال گذشته ۵۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان ساماندهی شده است، افزود: طبق آمار ۹۵ درصد زکات در امور محرومین و ۵ درصد نیز در ساخت پروژه‎های عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۸۰ هزار خدمت از محل ساماندهی زکات در استان زنجان اضافه کرد: این خدمات در قالب کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت مسکن و مرمت و بازسازی، معیشت و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله مساجد، خانه عالم، حوزههای علمیه، غسالخانه، حسینیه و فاطمیه ارائه شده است.

صالحی با اشاره به اینکه سال قبل استان جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه تحقق زکات پرداختی بود، گفت: ظرفیت این استان در حوزه پرداخت زکات، بیش از این ارقام است و باید اقدامات تبلیغی و تبیینی مناسبی در این زمینه انجام گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به توجه به اصل امانت‌داری در کمیته امداد گفت: بر اساس موازین فقهی و دستورالعمل‌های این نهاد و رعایت اصل امانتداری تمامی وجوهات جمع آوری شده در هر محل در همان منطقه و بر اساس نیات مودیان زکات هزینه می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات