امام صادق (ع) با زبان جهاد تبیین موجب احیای مذهب تشیع شدند

حجت الاسلام والمسلمین غروی در اجتماع بزرگ حوزویان و مسجدی ها و هیئتی ها که با حضور حضرات آیات جلالی خمینی، در مسجد احمدیه نارمک برگزار شد گفت: امروز ما باید همچون حضرت جعفر بن باقر علیه السلام، با زبان جهاد تبیین، با نسل جوان سخن بگوئیم.
کد خبر: ۹۵۱۲۸۲۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

حجت الاسلام والمسلمین سید علی غروی در اجتماع بزرگ حوزویان و مسجدی ها و هیئتی ها که با حضور حضرات آیات جلالی خمینی، و است الله سید محمود علوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در مسجد احمدیه نارمک برگزار شد گفت امروز ما باید همچون حضرت جعفر بن باقر علیهماالسلام، با زبان جهاد تبیین، با نسل جوان سخن گفت.

خطیب دینی در مسجد احمدیه اضافه کرد: الآن وقت آن نیست که بر سر قدرت و برای جایگاه، مدیران با هم مبارزه کنند. حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام با درک شرایط زمان، عمل می کردند. حضرت آیت الله جلالی خمینی رحمت الله علیه با درک شرایط زمان خود، متوجه شدند که برای مقابله با طاغوت، بهترین روش، توسعه مراکز دینی و اجتماعات مذهبی است. برگزاری اجتماع بزرگ حوزویان و مسجدی ها و هیئتی ها در مسجد احمدیه منطقه نارمک تهران، که سابقه بسیار طولانی و چندین دهه دارد از خدمات جالب توجه مرحوم حضرت آیت الله جلالی خمینی رحمت الله علیه، بود.

وی در مسجد احمدیه منطقه نارمک تهران اضافه کرد: اکنون با توجه به شرایط خاص زمان و دشمنی همه جانبه استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی، به ویژه در زمینه ترویج بد حجابی و بی حجابی، ضروری است، همچون حضرت آیت الله جلالی خمینی رحمت الله علیه، زمان شناس بود و با زبان خوش، درباره جایگاه حجاب در قرآن و اسلام سخن گفت.

این خطیب دینی گفت: باید مراقب جهل باشیم. نباید با جهل و بد زبانی با موضوع بی حجابی مقابله کرد. برای دفاع از حریم انقلاب اسلامی و ولایت باید عالمانه رفتار کرد. همچنان که امام صادق علیه السلام با درک شرایط زمان و درست در زمان مقتضی، موجب توسعه و احیای تشیع شدند.

بنا بر این گزارش، چند تن از مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام، در این مراسم به بیان مصائب ائمه اطهار علیهم السلام پرداختند.

یادآور می شود، اجتماع بزرگ حوزویان و مسجدی ها و هیئتی ها در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، ابتکار مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ حیدرعلی جلالی خمینی رحمت الله علیه، وصی امام خمینی رحمت الله علیه و تولیت حوزه علمیه جلالی خمینی (مسجد احمدیه منطقه نارمک)   هر سال با حضور جمع کثیری از خطبا و مبلغان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام و سایر گروه های مردم،  در مسجد احمدیه منطقه نارمک تهران، و به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام،  برگزار می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار