به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام؛

شبکه تلویزیونی «ایرانِ جوان» آغاز به کار کرد/ تدوین «اطلس ملی جمعیت» تا پایان امسال

شبکه تلویزیونی «ایرانِ جوان» و تشریح اقدامات و برنامه‌های بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه جوانی جمعیت به طور رسمی با حضور مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت و خانواده مجلس ، قائم مقام سازمان(ساترا) و مدیر این شبکه تلویزیونی، آغز به کار کرد.
کد خبر: ۹۵۱۲۳۹۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

  حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام  در سخنانی با تشریح طرح ها و برنامه های مختلف این بنیاد در حوزه های مختلف از سازمان صدا و سیما درخصوص حمایت از برنامه های مختلف در حوزه فرهنگ سازی، قدردانی کرد و گفت: راه‌اندازی شبکه «ایرانِ جوان» با حمایت سازمان صدا و سیما سال قبل به طور آزمایشی شروع به فعالیت کرد. وی افزود: با راه‌اندازی مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده «مثبت پنج» بخشی از برنامه های این مرکز به تولید محتوا اختصاص خواهد یافت و محصولات رسانه‌ای آن در شبکه «ایرانِ جوان» پخش خواهد شد.

علیان‌زادگان فعالیت های بنیاد ۱۵ خرداد را در سه محور جمعیت، سلامت و عمران اجتماعی عنوان کرد و   گفت: موضوعات مرتبط با جمعیت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله افزایش جمعیت و نگرانی های مقام معظم رهبری در خصوص پیری جمعیت، خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد در این حوزه برنامه ها و طرح های ویژه ای را در دستور کار قرار داده است که از جمله این برنامه ها؛ در قالب  طرح لبخند مادری، توزیع پنج هزار بسته حاوی وسایل مورد نیاز مادر و کودک از تولد تا یک سالگی را به خانواده‌های دارای سه فرزند و زوج های دانشگاهی اهدا کردیم و امسال قصد داریم با کمک‌های مردمی و همکاری   بنیاد برکت رضوی تعداد این بسته‌ها را افزایش دهیم و در ادامه به هر نوزادی که در کشور متولد می‌شود یک بسته لبخند مادری تقدیم شود.  

وی ارائه تسهیلات درمان ناباروری، برگزاری جشنواره طراحی برای کودک و طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو را از  دیگر برنامه‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جوانی جمعیت اعلام کرد و گفت: با ستاد ملی جمعیت نیز در زمینه حمایت مالی و اعطای جایزه ملی جمعیت تعامل خوبی داریم.

وی با اشاره به تدوین «اطلس ملی جمعیت» تا پایان سال جاری اظهار داشت:  موضوعات محوری حوزه جمعیت مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته که نتیجه آن در قالب اطلس ملی جمعیت رونمایی خواهد شد.

وی برگزاری رویداد سینما جمعیت، شبکه ملی تسهیلگران جمعیت و مجمع خیرین جمعیت را از دیگر برنامه های بنیاد ۱۵ خرداد برشمرد و گفت: یکی از دغدغه‌های بزرگی که والدین پس از تولد فرزند دارند؛ هزینه بالای خرید پوشک است که ما پس از تحقیق و مطالعات فراوان به تولید پوشک پارچه‌ای قابل تعویض اقدام کردیم که به زودی همراه بسته‌های لبخند مادری   بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.علیان‌زادگان با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت پنج در سراسر کشور اضافه کرد: در این مراکز تمامی خدمات و لوازم مورد نیاز مادر و کودک با تخفیف ویژه به خانواده‌های مثبت پنج (دارای سه فرزند و بیشتر) ارائه می شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار