خبرهای داغ:

کارآفرینی یک بانوی مازندرانی بر مدار اراده و امید / مسوولین استانی حمایت کنند

آنچه می خوانید روایت سیده حوریه حسینی بانوی کارآفرین اهل شهرستان بهشهر استان مازندران است که سال ها همسرش بیمار است اما با تلفیق اراده و امید اثر هنری می آفریند و به دیگر بانوان نیز این خودباوری و انگیزه را منتقل میکند و اینگونه به زندگی رنگ تازگی می‌بخشد.
کد خبر: ۹۵۱۱۹۵۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- سیده حوریه حسینی شاهکیله بانوی هنرمند و کارآفرین مازندرانی است که با چاشنی تلاش و اعتماد به نفس و با رفع دست اندازها فضای کارگاهی خود را به یک شرکت تعاونی باعنوان لچک ترنج زرین بافت طبرستان تبدیل کرد.
اومدرک کارشناسی خود را دررشته فرش دستباف اخذ کرد وبا مشوق مادر و همسرش توانست باسرمایه اندک اما همت و پشتکار بالا
فعالیت خود را دررشته‌های فرش دستباف شروع کند و ۱۶ سال است که کار گلیم بافی، جاجیم بافی، عروسک بافی و توپ حوله بافی چادرشب بافی و سفره بافی و پارچه بافی را انجام میدهد.
این بانوی کارآفرین اهل شهرستان بهشهر استان مازندران که سالها همسرش بیمار است اما با تلفیق اراده و امید اثر هنری می آفریند و به دیگر بانوان نیز این خودباوری و انگیزه را منتقل میکند و اینگونه به زندگی رنگ تازگی می‌بخشد.
این هنرمند مازندرانی با اشاره به اینکه بهشهر به عنوان شهر گلیچ ثبت ملی شده است می‌گوید: گلیچ نوعی دست بافته داری مانند گلیمچه متکازین و طرح های دیگر از جاجیم می‌باشد و علاوه‌بر کار تولید این آثار؛ تدریس این رشته ها را برای بانوان علاقمند و بویژه برای خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست و آسیب دیده هم انجام میدهم.

ابن بانوی فعال که انگیزه و امید به پیشرفت های بیشتر در صحبت هایش موج میزد اظهار کرد: ۳۵ بانوی بافنده بصورت مستقیم و غیر مستقیم با وی کار می‌کنند و حتی برای آموزش به بانوان در دل روستاهای دور افتاده شهرستان بهشهر مانند نمک چال، یعقوب لنگه ، یکه توت و زاغمرز تدریس داشته و بافنده های خوبی نیز در این روستاها پرورش داده است.
او معتقد است کاری که برای بانوان بویژه افراد سرپرست خانوار انجام میدهد بویژه در بحث آموزش رایگان که برای آنان دارد به راحتی می‌توانند با آموزش این حرفه و ایجاد کار زمینه استقلال مالی آنان را فراهم کند.
خانم حسینی در بحث آموزش به مدت سه سال قبل از دوران کرونا در زندان خلیل شهر در بند نسوان آموزش رایگان در رشته های قالیبافی، جاجیم بافی، گلیم بافی و عروسک بافیتا تدریس داشت و در حال حاضر نیز خواستار همکاری در بحث تدریس به بانوان زندانی را بصورت رایگان دارد.

امروز این بانوی کارآفرین و تولید کننده برای زنان خود سرپرست و بدسرپرست منطقه خود ایجاد اشتغال و درآمد کرده و باعث شد که سهمی در رونق اقتصادی جامعه داشته باشند.
او به بانوان بویژه زنان سرپرست خانوار توصیه میکند که مهارت آموزی را در پیش بگیرند تا وارد بازار کار شده و کسب درآمد نمایند و به عنوان یک کارآفرین و موسس آموزشگاه صنایع دستی چوقای زرین در بهشهر اعلام آمادگی کرد که به تمامی بانوان بویژه زنان آسیب دیده آموزش داده و مواد اولیه در کارگاه آموزشی در اختیار آنان قرار داده که پس از فراگیری مهارت کار تولید را آغاز کنند و در بحث فروش محصولات این عزیزان هم شخصا پیگیر خواهد شد.
این بانوی مازندرانی اظهار امیدواری کرد که مردم به سمت خرید کالاهای ایرانی و هنر بافت بانوان سرزمین خودشان بروند زیرا حمایت از بانوان کارآفرین منجر به تقویت روحیه امید و انگیزه برای ادامه این کار هنری شده و همچنین شکوفایی اقتصادی نیز به همراه دارد.
او با اشاره به بازدید فرماندار و اعضای شورای شهر بهشهر از محل شرکت تعاونی و کارگاه آموزشی اش گفت: تسهیلات اشتغال با مبلغ بسیار اندک از سوی استانداری دریافت کردم که انتظار است به بانوانی که اینجا آموزش می‌بینند و کار تولید هنری هم انجام میدهند حمایت بیشتری شوند و نگاه ویژه ای داشته باشند چرا که چندین محصول تولیدی ما به استان های دیگر ارسال میشود.

این بانوی هنرمند با اشاره به گرانی مواد اولیه اظهار کرد: قیمت های مواد اولیه هر لحظه افزایش پیدا می‌کند و با برپایی نمایشگاه ها در سطح شهرستان و استان انتظار داریم شرایطی برای بحث فروش محصولات تولیدی بانوان ما صورت گیرد و نمایشگاههای موقت یا دائم ویژه عرضه تولیدات بانوان و یا اینکه با خرید آثار و دستبافت بانوان دیارشان بویژه از سوی دستگاهای اجرایی به عنوان جوایز و هدایای مراسمات نگاه حمایتی نسبت به هنر ایرانی داشته باشند که بانوان دیارشان با اراده بیشتری به کار و تولید این آثار هنری ادامه دهند.
سیده حوریه حسینی که همسرش چندین سال بیمار است اماهمچنان با انگیزه و با روحیه و امید و پشتکار هم در تولید آثار هنری و هم در بحث تدریس به بانوان و دختران دیارش موفق عمل کرده است و مجموعه تعاونی اش تحت عنوان چوقای زرین دارای ثبت برند کشوری است.
او در پایان ضمن قدردانی از نگاه حمایتی مجموعه بسیج، خواستار دریافت تسهیلات برای بانوان بافنده مجموعه کارگاهی اش است و برای حضور در نمایشگاههای شهرستان و استان از بانوان بافنده این مجموعه دعوت به عمل بیاید بانوانی که اکثرا سرپرست و خودسرپرست می‌باشند.
سارا آمی احمدی
انتهای پیام/*
ارسال نظرات