خبرهای داغ:

نقش مهم ماما‌ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری

شاهرود_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بر اهمیت نقش ماما‌ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۱۰۵۸۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

نقش مهم ماما‌ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوریبه گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما و روز علوم آزمایشگاهی به همت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و با حضور رئیس، معاون درمان، معاون بهداشتی، اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و مدیران و کارکنان و دانشجویان دانشگاه و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن پورسینا برگزار شد.
در ابتدا بیکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن گرامی داشت و تبریک روز ماما عنوان کرد: پرسنل مامایی نقش محوری در تامین سلامت مادر و کودک دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشمی شاهرود افزود: جامعه مامایی کشور دوشادوش دیگر حوزه‌های خدوم سلامت با مهر، ایثار، علم و تبحر خویش، مژده آور زندگی، شور و سلامت برای مادران و البته نوزادان در نخستین روز‌های حساس حیات می‌باشند.
شیبانی افزود:امسال شعار جهانی روز ماما با عنوان "همگام با هم، در راستای تحقق شواهد علمی مامایی" و شعار ملی "ماما؛ حامی فرزندآوری و سلامت خانواده" نامگذاری شده است که نشان از اهمیت نقش ماما‌ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: در جهان امروز ماما نه تنها ارائه دهنده محوری خدمات به مادران و نوزادان طی بارداری، زایمان و پس از تولد است، بلکه بار‌ها و بار‌ها به عنوان یگانه منجی ساعات مرگ و زندگی زنان و نوزادان به ایفای نقش می‌پردازد.
شیبانی با بیان این مطلب که جامعه آزمایشگاهی جایگاه مهم و مقدسی در خدمت به بشریت دارند و یکی از ارکان اساسی سلامت به شمار می‌روند، افزود: داشتن احساس مسوولیت و دقت فراوان لازمه کار در این حوزه است. نقش بسزای آزمایشگاه در تشخیص و پیگیری بیماری‌های مختلف باعث اهمیت ویژه رشته علوم آزمایشگاهی شده است.
او تصریح نمود: علوم ازمایشگاهی را دریای عمیقی از علم‌ها می‌دانند که از دیر باز زیر بنای تحقیقات و پژوهش‌های علمی بوده و از عوامل اصلی توسعه و پیشرفت علم پزشکی در جهان معاصر به حساب می‌آید
گفتنی است در پایان این آیین از ۱۹ نفر ماما‌ها و ۱۳ نفر علوم آزمایشگاهی با اهداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل و قدردانی شد.
اجرای دکلمه و موسیقی زنده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار